PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

EEC 2019: Smart konsument nadal poluje na cenę, ale chce też wygody i szybkości (galeria)

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2019 14:19

EEC 2019: Smart konsument nadal poluje na cenę, ale chce też wygody i szybkości (galeria) fot. EEC 2019

W ramach sesji Smart konsument w świecie omnichannel podczas EEC 2019 paneliści pokusili się o zdefiniowanie kim jest smart konsument AD 2019 i jaką rolę w podejmowanych przez niego wyborach zakupowych pełni cena a jaką technologia.

Jacek Kujawa zauważył, że sprzedając ubrania na 3 kontynentach firma ma do czynienia z różnymi zachowaniami konsumentów. Jako przykład podał sytuację, gdy wchodząc ze swoimi sklepami do Londynu, LPP wynajęła agencję, która oceniła, że prezentowanie w reklamach tylko modeli o białym kolorze skóry spowoduje, że marka będzie postrzegana jako rasistowska. - Modyfikujemy więc nasze kampanie, tak by było w nich więcej egzotycznej urody. Robimy to jednak z umiarem, aby nie udawać na siłę, że pochodzimy z innego miejsca niż Europa Centralna. To pokazuje, że ludzie na Zachodzie mocno zwracają uwagę na kwestie z obszaru ideologii czy wartości. W swoich sklepach od 1,5 roku wprowadzamy kolekcje ekologiczne. Klienci dobrze je przyjęli, dlatego stopniowo zwiększamy ich udział. Od tego roku kolekcje ekologiczne są dostępne we wszystkich markach należących do LPP. W sklepach wprowadziliśmy także możliwość oddawania odzieży używanej, która przekazujemy do osób bezdomnych. Ta akcja cieszy się dużym powodzeniem. W zeszłym roku klienci zostawili u nas prawie pół tony używanej odzieży. W tym roku zbiórka prowadzona jest w większej liczbie salonów i od stycznia zebraliśmy już tonę odzieży używanej i przekazaliśmy ją do fundacji Brata Alberta.
Powołaliśmy także fundacje, która rocznie dysponuje budżetem około 2 mln i skupia się na pomocy dzieciom, widzimy bowiem, że świadomy klienta wymaga od marki odpowiedzialnego działania. Jest to zjawisko, które narasta i jest to wyzwanie dla każdej firmy, bo niedługo będzie to obowiązek a nie wybór.

Zgodził się z nim Rafał Reif z Accenture mówiąc, że ekologia zwłaszcza w branży modowej będzie coraz istotniejsza, bo młode pokolenie jest wyczulone na to, ile przemysł zużywa wody i jakie odpady uwalnia do środowiska. Dlatego klienci będą pytać gdzie to jest produkowane, w jaki sposób, z jakich materiałów oraz czy dzieje się to z zachowaniem zasad fair trade. Kolejnym wątkiem będzie dłuższy cykl życia produktów, ubrań. W przypadku marek premium oznacza to, że produkt będzie noszony wielokrotnie i nie zostanie wyrzucony po jednym sezonie. To wiąże się z trendem mody vintage, czyli świadomego kupowania produktów używanych dobrej jakości czy znanych marek. Są osoby które żyją z tego, że odsprzedają produkty z zyskiem, bo są to produkty limitowane, sprzedawane 10-20 lat temu. - Wiele z Państwa słyszało pewnie o produktach popularnego rapera, które po przemierzę zyskują 200 proc. wartości i są odsprzedawane przez kolejnych użytkowników do czasu aż się nie rozpadną. Z drugiej strony pomimo, że młode pokolenie jest bardzo świadome, w badaniach ekologia była istotna tylko dla 12 proc. pytanych. Możliwe zatem, że w Polsce jest to jeszcze kwestia kilku lat,  żeby decyzje zakupowe będą oparte o wartości - stwierdził.

Zdaniem Grzegorza Wachowicza najważniejszą wartością, jaka sklep może zaoferować kupującemu to zaufanie. - Ze wszystkich dużych sieci funkcjonujących na rynku polskim my mamy ten kredyt zaufania największy. Zaufanie do nas jest powiązane z tym, że konsument kupuje drogie produkty i musi mieć pewność, że w przypadku gdyby cokolwiek się z tym produktem działo, to będzie on serwisowany. Wiele produktów jest sprzedawanych na raty – konsument musi mieć pewność, że ma naprzeciwko siebie uczciwego sprzedawcę. Produkty te są używane przez długi czas – od 5 do 8 lat i w tym czasie konsument oczekuje, że sprzedawca ciągle działa. Jest to o tyle istotne, ze na przestrzeni ostatnich 10-15 lat bardzo dużo podmiotów zniknęło z rynku w wyniku konsolidacji. W tej chwili niemal 70 proc. rynku jest opanowane przez trzy duże sieci handlowe - podsumował.


  • artum 2019-05-21 13:06:45

    Zgadzam sie z panem z LPP. Konsumenci dalej kierują się przede wszystkim ceną, a przynajmniej w znacznej większości i szybko się to nie zmieni.

  • Karinka 2019-05-19 19:08:30

    Bardzo ciekawy panel. Z przyjemnością można słuchać takich prelegentów.

  • nesz 2019-05-17 13:22:22

    Gocie mają spore doświadczenie więc wiedzą co mówią, takich to można słuchać.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    20,65

  • Śr

    11,86

  • Min

    7,30

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7894
Ilość aktualnych ofert: 475155

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.