EEC 2020: Jeżeli jakaś marka uważa, że influencerzy nie sprzedają to nie umie z nimi współpracować

Autor: dlahandlu.pl 11 września 2020 15:42

EEC 2020: Jeżeli jakaś marka uważa, że influencerzy nie sprzedają to nie umie z nimi współpracować

Jak epidemia wirusa COVID-19 wpłynęła na marketing cyfrowy. Czy influencerzy – cyfrowi liderzy opinii – pomogli czy pogrążyli marki? O wyzwaniach z jakimi przyszło się mierzyć marketerom i twórcom treści w Internecie w trakcie debaty Social Media Marketing AD 2020  na EEC 2020 rozmawiali przedstawiciele rynku oraz wydawcy.

W sesji udział wzięli: JAKUB CHMIELNIAK, pomysłodawca, założyciel, Lethe (marka Mr. Gugu & Miss Go);  KARINA KALISZCZAK, Business Development & Head of Marketing, Verona Cosmetics; JAKUB ROSKOSZ, Founder, DuzeRabaty.pl, NATALIA SISIK, influencerka, TikTokerka, Community Manager, Daily Dose of Beauty, Andrzej Marchlewski, podróżnik, influencer, CEO Videographer, TWOSIX.VIDEO oraz PATRYK WOŹNIAK, influencer, zwycięzca programu Fame czy Shame. Debatę moderował MATEUSZ KROGULEC, współwłaściciel, Daily Dose of Beauty.

Jak zauważyła Karina Kaliszczak kosmetyki kolorowe w okresie lockdownu zanotowały spadki. Zainteresowanie konsumentów przesunęło się na pielęgnację domową. Nie spowodowało to jednak zmniejszenia zaangażowania marki na Instagramie, bo na to nie może sobie pozwolić obecnie żaden brand. Marka utrzymała też kontrakty z influencerami, którzy wcześniej pracowali dla Verona Cosmetics. Wstrzymała natomiast nowe projekty. W czasie lockdownu firma była uzależniona od sieci handlowych, z którymi współpracuje. Część z nich przekierowała tę sprzedaż do kanału e-commerce, co pozwoliło na nowe otwarcie w relacjach z klientami.

PATRYK WOŹNIAK powiedział, że w okresie pandemii influencerzy przekierowali swoją uwagę z kontraktów reklamowych, których ilość spadła niemal do zera na akcje prospołeczne i promowali hasło #zostanwdomu.

Andrzej Marchlewski, dodał, że wiele projektów w pandemii zostało wstrzymanych, co sam odczuł bardzo mocno. Były jednak marki, które nie wstrzymały a jednie zmieniły swoją komunikację np. producent kamer GoPro skupił się na edukacji jak wykorzystać materiały już nagrane. Dość szybko udało się też z programów nagrywanych w plenerze przejść do studia domowego i nadal prowadzić program, choć w innych warunkach.

NATALIA SISIK zauważyła, że TikTok w czasie pandemii zyskał wielu nowych użytkowników, w tym także wśród starszych użytkowników. W tym czasie influencerka ruszyła z dwoma nowymi formatami: News na dziś oraz wywiady z twórcami. Wzrosło też zaangażowanie użytkowników, którzy więcej w tym czasie komentowali, oznaczali czy dyskutowali o promowanych treściach.

JAKUB CHMIELNIAK zauważył, że fakt, iż pandemia uwięziła wielu aktywnych sportowo konsumentów w domach, spowodowało, że na pniu wyprzedały się artykuły sportowe: maty, skakanki, gumy oporowe, odzież sportowa. Konsumenci przerzucili się bowiem z uprawiania sportów w parkach na ćwiczenia w domu. Dla sklepów internetowych oznaczało to często 200-300 proc. piki sprzedażowe.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6258
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,32

  • Śr

    4,49

  • Min

    3,87

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.