Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

EEC 2021: Drugi obieg nie oznacza zmniejszenia konsumpcji

Zosia Zochniak, pomysłodawczyni i współzałożycielka UbraniaDoOddania.pl, przyznaje, że drugi obieg zyskuje na znaczeniu. Ale czy to oznacza, że konsumujemy mniej?
Reklama

- W pandemii doszliśmy do takiego momentu, gdy musieliśmy wstrzymać działalność z powodu zbyt dużej liczby paczek, które do nas przyszły. Musieliśmy się zatrzymać, by zoptymalizować nasze procesy i dostosować je do trendów. Polacy masowo sprzątali szafy w tym czasie, ale robiąc porządki robiliśmy tym samym miejsce na nowe rzeczy. Zmieniły się nasze preferencje - szukamy teraz tego, co jest nam naprawdę potrzebne, zwracamy się ku wygodzie. Sam proces budowania drugiego obiegu wprowadza pewien dysonans. Przychodzą do nas także nowe, markowe rzeczy, często jeszcze z metką. Z drugiej strony - mamy zmniejszyć konsumpcję. To frazesy wobec wciąż rosnących słupków sprzedaży, bo widzimy, że zakupy odzieżowe mają się świetnie. Co marki powinny zrobić, by być zrównoważone? Zapytaliśmy o to członków naszej społeczności. Wskazali, że marki powinny wejść w drugi obieg i sprzątać po sobie. Niech korzystają z tego, co zostało już wyprodukowane - wskazała Zosia Zochniak podczas debaty „Handel ery cyfrowej. Zrównoważony e-handel”.

Zwróciła również uwagę na szkodliwy wpływ social mediów, zwłaszcza na nastolatków. - Social media wpływają na decyzje zakupowe. Młodzież stylizuje się do zdjęć, a jednocześnie wymaga od korporacji, żeby ratowały świat. Mainstream musi pokazać jej alternatywę - dodała.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.