Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

EEC 2021: Handel w nowej rzeczywistości

Handel stoi przed wyzwaniem wymyślenia siebie na nowo: w nowych lokalizacjach lub bez nich - jedynie w świecie online, w zrównoważonej formule eko lub recommerce, przy pomocy zaawansowanych technologii, które uczynią z zakupów doświadczenie „disneylandu” - o możliwych scenariuszach rozwoju rynku handlowego w tym zmianach na rynku e-commerce i związanych z nimi nowych postawach konsumentów, będziemy rozmawiać na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach w dniach 20-22 września br.
Reklama

- Generacja Z, czyli osoby urodzone po 1995 roku, to rozsądni konsumenci, którzy widzą wiele zagrożeń i martwią się o przyszłość planety. W ciągu najbliższych 10 lat to oni będą dyktować większość trendów którym będziemy musieli się podporządkować – mówiła Małgorzata Bombol dyrektor Instytut Zarządzania Wartością, SGH, podczas EEC Online.
- To właśnie generacja Z mówi, że np. loty na weekend w Europie są „obciachowe”, bo pozostawiają ślad węglowy. Czy komuś z generacji baby boom, która zachwycała się takimi możliwościami, przyszłoby to do głowy? Tu obserwujemy istotną zmianę pokoleniową – dodała.
Małgorzata Bombol wymieniła dwie postawy konsumentów przed okresem pandemii. Pierwsza z nich, dominująca, to osoby konsumpcyjne, szukające przyjemności związanych z zakupami. – Tych konsumentów łatwo było przyciągnąć na rynek. Były to osoby, które szukały nowości, okazji cenowych. Mieliśmy także grupę, która była zmęczona nadmiarem konsumpcji, grupę osób, które minimalizowały swoje zakupy, poszukiwały nowych doznań. Było nim np. przeformatowanie się na rozwój zrównoważony. To konsumenci którzy chcieli kupować przyszłość planety, poszukiwali minimalizmu w konsumpcji, szukający produktów free, np. bez laktozy, bez GMO – wymieniała.
Jak tłumaczyła, pandemia przerwała i jednym i drugim naturalną ścieżkę rozwoju. – W badaniach przeprowadzonych po roku okazało się, że konsumenci zaczęli zdawać sobie sprawę z tego, że wielu zakupów nie muszą robić, że ich koszyki są zbytnio przepełnione, np. zakupami odzieży, akcesoriów – mówiła Małgorzata Bombol.
Ekologia to niezwykle istotny kierunek dla każdej organizacji, która poważnie myśli o przyszłości. Zielony handel należy rozpatrywać w każdy kontekście: oferty, ale także wyposażenia sklepów, proponowanych opakowań czy form dostaw. Sklepy będą musiały odpowiedzieć na potrzebę użytkowników, by w paczce było mniej plastikowych wypełniaczy a więcej materiałów biodegradowalnych czy też pochodzących ze zrównoważonych źródeł. Z tego samego powodu coraz więcej sprzedawców oferuje możliwość zwrócenia zakupionych produktów w sklepie stacjonarnym, tak by ograniczać niepotrzebne przejazdy firm kurierskich i ponowne pakowanie zakupów. Z badania DS Smith i Ipsos MORI wynika, że 85 proc. respondentów chce kupować produkty, które wykorzystują jak najmniej materiałów opakowaniowych, a 27 proc. przyznaje, że całkowicie zaprzestało kupowania poszczególnych marek, ponieważ ich opakowania nie były ekologiczne. Dlatego popularne stanie się tworzenie opakowań na wymiar, stosowanie ekologicznych wypełniaczy, wykorzystywanie zwrotnych paczek wielokrotnego użytku, ale też np. udostępnianie funkcji wyszukiwania i filtrowania produktów pod kątem ich przyjazności dla środowiska.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.