EFL: Handel najbardziej odporny na COVID-19
Subindeks Barometru EFL dla sektora handlowego na I kwartał br. wyniósł 50,7 pkt. Choć spadł o 2,1 pkt. w porównaniu rdr., to jego wartość jest najwyższa wśród wszystkich 6 badanych sektorów. Eksperci EFL zwracają uwagę, że handel rozkwita za sprawą e-commerce, ale jednak ponad połowa przedstawicieli prognozuje upadki firm, a 28 proc. spodziewa się jeszcze trudniejszej sytuacji w I półroczu tego roku.
Barometr EFL dla branży handlowej na I kwartał 2021:
Subindeks: 50,7 pkt. (-2,1 pkt. kw./kw.): najwyższy wskaźnik wśród 6 badanych sektorów, jako jedyny powyżej progu OR
Inwestycje: 92,5 proc. przedsiębiorców prognozuje podobny poziom inwestycji co miesiąc wcześniej
Sprzedaż: 28 proc. przedsiębiorców prognozuje wzrost sprzedaży – najwięcej wśród 6 badanych sektorów
Płynność finansowa: 25 proc. przedsiębiorców prognozuje poprawę płynności finansowej – najwięcej wśród 6 badanych sektorów
Finansowanie zewnętrzne: 17,5 proc. przedsiębiorców prognozuje większe zapotrzebowanie na finansowanie zewnętrzne;
Wpływ koronawirusa na sytuację firmy: 72 proc. przedsiębiorców uważa, że koronawirus będzie mieć niekorzystny wpływ na przyszłą sytuację firmy
- Handel jako jedyna branża może pochwalić się dwoma odczytami z rzędu powyżej progu ograniczonego rozwoju, który oznacza, że firmy widzą szansę na „pójście do przodu”. Duża część sklepów wdrożyła wiele nowych rozwiązań, nie tylko po to, aby konkurować z innymi, ale bardzo często, aby przetrwać ten trudny czas – mówi Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL.
Ponad 28 proc. przedstawicieli firm handlowych spodziewa się wzrostu zamówień w I kwartale tego roku – to największy odsetek wśród 6 sektorów. Warto jednak zwrócić uwagę, że na spadek sprzedaży wskazuje niewiele mniej liczna grupa – 27,5 proc. zapytanych. Za sprzedażą idą prognozy dotyczące płynności finansowej. Tutaj podobnie jest najbardziej liczna grupa optymistów spośród 6 sektorów. Na poprawę płynności wskazuje 1 na 4 „handlowców”.
Przeczytaj także:
Na pytanie „ jak zmieni się kondycja branży w ciągu kolejnych 6 miesięcy” największy odsetek stanowią ci, którzy nie przewidują zmiany (32 proc.). Aż 28 proc. zapytanych spodziewa się pogorszenia sytuacji w pierwszej części tego roku, podczas gdy polepszenia 26 proc. Ten ostatni wynik to „światełko w tunelu”, gdyż jest najwyższy od początku epidemii w Polsce, czyli od marca 2020 roku.
Handel obawia się zamykania wielu biznesów. Ponad połowa firm (56 proc.) wskazała, że pandemia spowoduje upadki firm i zamykanie działalności gospodarczych. Po HoReCa jest to najwyższy odsetek wśród 6 badanych sektorów.
Wartość głównego indeksu Barometru EFL na I kwartał 2021 roku wyniosła 49,3 pkt. Osiągnięty poziom jest o 0,8 pkt. wyższy niż w IV kwartale 2020 roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Sb 16:55 AI, big data, biometria, chmura - trendy, które zyskują na znaczeniu
- Sb 15:00 Grupa Piotr i Paweł: Sąd oddalił zażalenia na zatwierdzenie układów
- Sb 14:01 Większość mieszkańców stolicy założyła maseczki
- Sb 13:21 W niedzielę sklepy zamknięte
- Sb 12:46 PO: rekompensaty dla wszystkich przedsiębiorców, handel w niedzielę
- Sb 12:02 Prof. Gut: we wtorek lub środę dowiemy się, w którą stronę zmierza pandemia w...
- Sb 11:01 CSA i NASA ogłosiły konkurs na produkcję kosmicznej żywności
- Sb 10:25 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
Pracownicy handlu będą musieli nosić maski typu FFP2 i FFP3?
-
Castorama zamiast Tesco w Starogardzie Gdańskim
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
- 6 Podatek cukrowy zmienił ceny w sklepach: Podrożała nie tylko cola...
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Jelonki Południowe), Lazurowa, 39.18 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Jelonki Południowe), Lazurowa, 65.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Gądów-Popowice Południowe (Gądów Mały), Metalowców, 43.35 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Wyględów), Jana Maklakiewicza, 38.80 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.