EIT Food: 35 proc. badanych kupuje produkty lokalne, a 34 proc. kieruje się ceną, bo straciło dochody

Autor: dlahandlu.pl 2 grudnia 2020 13:09

EIT Food: 35 proc. badanych kupuje produkty lokalne, a 34 proc. kieruje się ceną, bo straciło dochody

Niemal połowa ankietowanych (49%) stwierdziła, iż w związku z pandemią bardziej skupiają się na swoim zdrowiu. Jedna trzecia pytanych (35%) kupuje produkty lokalne, natomiast (87%) w przyszłości zamierza wspierać lokalne przedsiębiorstwa. 27% ankietowanych stwierdziło, że będą poświęcali więcej czasu na przygotowywanie posiłków w domu, a 30% planuje bardziej urozmaicić swoją dietę. Ponad jedna trzecia (34%) konsumentów częściowo lub całościowo straciło dochody, przez co kluczową rolę odgrywają ceny produktów - wynika z badania EIT Food.

Ankieta przeprowadzona wśród 5000 konsumentów wykazała, iż lockdown przyczynił się do zmian w odżywianiu, robieniu zakupów oraz przygotowywaniu posiłków. Badania zostały przeprowadzone przez konsorcjum uczelni w Europie, z duńskim Aarhus University na czele. Wśród badanych znaleźli się konsumenci z dziesięciu krajów, w tym z Polski, Hiszpanii, Szwecji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch, Francji, Grecji, Finlandii oraz Rumunii.

Nowe sprawozdanie ukazało się po opublikowaniu przez Komisję Europejską strategii „Farm to Fork”, która ma na celu przyczynić się ku zdrowszej i bardziej zrównoważonej diety, a jednocześnie zapewnić wystarczającą ilość żywności w przystępnej cenie. W wyniku pandemii przemysł spożywczy ma potencjał na wzmocnienie relacji z konsumentem zwłaszcza w zakresie zdrowia i zrównoważonego rozwoju.

Z raportu wynika, iż 50% konsumentów dokonuje selekcji produktów bardziej ostrożnie lub kupuje hurtowo (56%).  Ponad połowa konsumentów (53%) stwierdziła, że podczas COVID-19 borykała się z problemami finansowymi, co przyczyniło się do kupowania tańszych artykułów spożywczych (wzrost o 28%).  Podobnie jak w całej Europie, polscy konsumenci na nowo odkryli pasję do gotowania. 40% stwierdziło, że spędza znacznie więcej czasu na eksperymentowaniu w kuchni. Tyle samo (41%) przyznało, że kupuje mniej gotowych posiłków – był to drugi co do wielkości spadek wśród badanych krajów.

Podczas pandemii COVID-19 konsumenci w całej Europie napotkali trudności finansowe. 34% straciło dochody częściowo lub całościowo, a ponad połowa (55%) stwierdziła, że sytuacja finansowa była trudna zwłaszcza pod koniec miesiąca. Pomimo to, europejscy konsumenci stwierdzili, że kupują znacznie więcej żywności, ponieważ lockdown spowodował, iż coraz więcej czasu spędzali w domu.
Spora zmiana zaszła w sposobie robienia zakupów – prawie połowa konsumentów kupuje online (45%) bądź hurtowo - (47%) oraz zawczasu planuje zakupy spożywcze (45%). Poza tym europejscy konsumenci spędzają więcej czasu w kuchni – 36% twierdzi, że robi to z przyjemnością. Ważnym elementem stały się wspólne posiłki, jako że 29% częściej zasiada do wspólnego stołu.

27% stwierdziło, iż po zwalczeniu pandemii zamierza poświęcać więcej czasu na gotowanie w domu, 30% zaś twierdzi, iż nadal będą spożywali bardziej urozmaicone posiłki. Przystępne ceny pozostaną priorytetem dla wielu, 32% ankietowanych twierdzi, iż żywność powinna być tania oraz zdrowa. Natomiast połowa badanych (49%) stwierdziła, iż zaczęli bardziej dbać o własne zdrowie wskutek pandemii.
Konsumenci europejscy wymienili szereg innych trendów, które mogą mieć pozytywny wpływ na nasze środowisko. Ponad jedna trzecia badanych (35%) stwierdziła, że podczas pandemii COVID-19 kupowała produkty lokalne. Z badań wynika, iż trend zakupów lokalnych będzie się utrzymywał, 87% twierdzi, iż w przyszłości planują wspierać lokalnych handlowców.
Saskia Nuijten, dyrektor ds. komunikacji i zaangażowania publicznego EIT Food, stwierdziła: Badanie ujawniają, iż konsumenci mają nadzieję na łatwą dostępność żywności w przystępnej cenie, która będzie korzystna nie tylko naszemu zdrowiu, ale również dla środowiska. Jest to jedna z możliwości, z których może skorzystać branża żywnościowa i przyczynić się do lepszego systemu. 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5925
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,99

  • Śr

    1,40

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.