PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Ekonomia współpracy zmieni rynek zakupów spożywczych?

Autor: MondayNews 29 kwietnia 2020 10:41

Ekonomia współpracy zmieni rynek zakupów spożywczych? Będziemy kupować taniej? Fot. mat. pras.

Realizacja zamówień ze sklepów mogłaby być tańsza i szybsza za pośrednictwem merchandiserów, pracowników sklepów i wolontariuszy. Takie rozwiązanie zmniejszyłoby też liczbę osób w sklepach i kolejki. Sieci handlowe przygotowują się do tego typu aktywności, rozmawiając m.in. z firmami technologicznymi, które mogłyby zabezpieczyć cały proces.

Obecnie konsument, który zamawia produkty spożywcze o przykładowej wartości 70 zł, często musi ponieść opłatę kurierską na poziomie ok. 15-20 zł. To jest kompletnie nieopłacane i bywa problematyczne dla mniej zasobnych klientów, m.in. niewychodzących z domów seniorów. Rozwiązaniem może być ekonomia współpracy.

– Sieci handlowe zyskałyby nowe możliwości zmniejszenia ruchu w sklepach, a także rozładowania kolejek dostaw online. Pracownicy sklepu i firm merchandisingowych, znając ułożenie produktów i nie zastanawiając się nad zakupami przy półkach, mogliby kompletować kilka koszyków szybciej niż przeciętni konsumenci. Wprowadzone ułatwienia i niższe koszty dostaw dosyć szybko zainteresowałyby nowych klientów – stwierdza Przemysław Bogdański, prezes OEX Cursor SA.
Niektórzy eksperci przewidują, że sieci handlowe mogą zyskać na tym znacznie więcej, czyli pozytywny wizerunek. Sieci mogłyby organizować wolontariat pracowniczy i tworzyć lokalne więzi społeczne. Takiej właśnie społecznej odpowiedzialności oczekuje się dziś od firm – przekonuje prof. Bolesław Rok z warszawskiej Akademii Leona Koźmińskiego.
Tańsze zamówienia dadzą przewagę konkurencyjną, ważną szczególnie w czasie pandemii, poprawiając niezamożnym klientom dostęp do towarów.

Realizacja dostaw przez wolontariuszy na szerszą skalę powinna ruszyć dopiero po połączeniu systemów e-commerce sieci handlowych i zasobów firm merchanisingowych. - Sieć musi dostać informację o tym, kiedy i kto zjawi się po konkretną przesyłkę. W przypadku wolontariuszy konieczna będzie weryfikacja ich tożsamości, np. poprzez bank lub za pośrednictwem pracownika sklepu. Z kolei klient powinien otrzymać SMS-a z kodem zabezpieczającym, by podać go przy odbiorze produktów – wyjaśnia prezes Starzyński.
W powyższym scenariuszu dostawca będzie mógł potwierdzić realizację zamówienia, przesyłając otrzymany od klienta kod zabezpieczający, za pośrednictwem urządzenia mobilnego. W ten sposób sieć odbierze wiadomość, że zakupy zostały dostarczone właściwej osobie. Oczywiście doręczyciel nie powinien mieć dostępu do innych informacji niż adres dostawy, co zapewniłoby ochronę danych osobowych klienta.
– Można przewidywać, że pandemia przyspieszy powstanie zupełnie nowego rodzaju rynku, na którym spotkają się potrzeby sieci i ich klientów oraz zasoby firm usługowych. Im więcej będzie jego uczestników i interakcji, tym stanie się on efektywniejszy – podsumowuje ekspert z firmy TakeTask.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6338
Ilość aktualnych ofert: 470250

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,49

  • Śr

    6,89

  • Min

    5,59

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.