Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Ekonomiczne marki ciągną do parków handlowych

Świąteczne zakupy w centrach convenience i parkach handlowych są coraz częstszą alternatywą, na jaką decydują się szukający oszczędności Polacy. Format tych obiektów sprzyja konkretnym i zaplanowanym zakupom. Mniejsza niż w galeriach liczba sklepów pozwala skoncentrować się na niezbędnych wydatkach.
Reklama

Rosnące, przedświąteczne zainteresowanie zakupami w takich centrach widać na przykładzie centrów Nowe Bielawy w Toruniu, Nowej Górnej w Łodzi i Nowe Czyżyny w Krakowie, w których w pierwszym tygodniu grudnia panowało duże ożywienie.

– Przez lata konsumenci traktowali centra convenience jako miejsca codziennych, szybkich zakupów w drodze do/z domu, a w sezonie świątecznym przede wszystkim zakupów spożywczych. To się jednak zmienia w ostatnich 2-3 latach. Coraz częściej obiekty tego typu traktowane są tak samo jak inne centra handlowe, co jest efektem zmian zachowań konsumenckich, ale także dynamicznego rozwoju segmentu convenience, który wychodzi poza własny schemat – mówi Marta Drzewiecka, Director w Newbridge.

Ekonomiczne marki przyciągają do parków handlowych

Co zatem przyciąga konsumenta, zwłaszcza przed świętami? Jednym z magnesów, na który wskazują przedstawiciele rynku, są sklepy popularnych w Polsce marek ekonomicznych. – Fakt, że pod jednym dachem klient może znaleźć wiele popularnych brandów dyskontowych, segmentu EDLP (everyday-low-prices) czy off-price, stwarza więcej możliwości zrobienia dużych zakupów, ale za mniejsze pieniądze. W tego typu sklepach Polacy dziś chętnie kupują m.in. prezenty, dekoracje świąteczne, zabawki czy ubrania – mówi Marta Drzewiecka.

W tym roku mogą jeszcze chętniej skłonić się ku takiej ofercie. Jak wynika z badań firmy doradczej Brain&Company, aż 45% Polaków planuje kupić tańsze upominki, 43% chce natomiast zaoszczędzić na ozdobach. Ale świąteczny ruch w obiektach convenience nakręcają nie tylko marki mające zawsze tańszy asortyment.

W centrach systematycznie rośnie też udział w ofercie m.in. znanych sieci modowych, marek RTV i AGD, elektronicznych, kosmetycznych, sportowych czy „home”, które do tej pory obecne były wyłącznie w dużych galeriach handlowych. To znacząco podnosi konkurencyjność takich centrów i poszerza ich rolę w sezonie bożonarodzeniowym.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum