PARTNERZY PORTALU

Ekspansja Maximy trwa. Co dalej?

Autor: MW, dlahandlu.pl 8 czerwca 2021 09:03

Ekspansja Maximy trwa. Co dalej? Stokrotka i Barbora to szyldy Maxima Grupe, fot. mat. pras.

W kwietniu 2018 roku Maxima Grupe oficjalnie przejęła Emperię, a tym samym sieć detaliczną Stokrotka. Od tego czasu litewska firma dynamicznie rozwija supermarketowy szyld. W tym roku wprowadziła do Polski e-sklep z żywnością Barbora, a ostatnio e-drogerię Azeta. Czy na tym poprzestanie?

  • Maxima Grupe konsekwentnie rozwija szyld detaliczny Stokrotka
  • W tym roku w Warszawie zadebiutował należący do Litwinów e-sklep z żywnością Barbora oraz e-drogeria Azeta
  • Czy Maxima będzie dalej przejmować na polskim rynku?

Sieć Stokrotka i wzrost e-handlu zwiększyły przychody Maxima Grupe w ubiegłym roku o 5,8 proc., do 4 226 mln euro. Przychody Stokrotki wzrosły do 974,9 mln euro z 886,7 mln euro w 2019 roku. W 2020 roku sieć powiększyła się o 73 sklepy i ma 1,9 proc. udziałów w rynku. W czasie pandemii Stokrotka otwierała nie tylko nowe sklepy stacjonarne, ale i rozwijała sprzedaż internetową - e-sklep działa już w 18 miastach.

Stokrotka liczy w tej chwili ponad 730 sklepów. - Nie zwalniamy tempa. Ten rok ma być kolejnym, w którym dynamicznie rozwijamy naszą sieć w całej Polsce. Chcemy otworzyć ponad 120 sklepów, w różnych formatach, dopasowanych do oczekiwań klientów – powiedział Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu, dyrektor marketingu i sprzedaży Stokrotka.

Stokrotka przejmuje

W maju br. Stokrotka podpisała umowę przejęcia 9 sklepów spożywczych od P.P.H.U. „J.R.T.W.M. – Krawczyk”, działających w okolicach Warszawy. Zakończenie transakcji planowane jest na koniec br. Przejęcia wymaga spełnienia określonych warunków wynikających z umowy, w tym bezwarunkowej zgody antymonopolowej.

Przedmiotem umowy jest przejęcie działalności obejmującej 9 sklepów prowadzonych w okolicach Warszawy, w których pracuje około 170 pracowników, ze sprzedażą w 2020 roku ponad 20 mln euro; a także 6 nieruchomości, w których prowadzone są sklepy.

- Podpisanie tej umowy umacnia pozycję Stokrotki w rejonie Warszawy, który jest dla nas bardzo ważnym rynkiem. Przejęte lokalizacje pozwolą nam dotrzeć do szerokiego grona nowych klientów i wzmocnić naszą markę w nowych dla Stokrotki miejscowościach - powiedział Arūnas Zimnickas, dyrektor zarządzający i prezes zarządu Stokrotki.

Warszawa wita Barborę

O tym, że stolica jest ważna dla Maximy świadczą kolejne ruchy detalisty. Na początku br. do Warszawy wszedł ze swoją ofertą e-sklep z żywnością Barbora, największy internetowy sklep spożywczy w krajach bałtyckich.Prezesem nowo utworzonej spółki Barbora.pl zostanie Andrius Jurgelevičius, który jest związany z firmą od początku jej działalności i obecnie pełni w niej funkcję dyrektora handlowego.

- W ciągu jednego roku osiągnęliśmy w krajach bałtyckich tyle, ile osiąga się na przestrzeni 5 lat. Dało to nam silny impuls do rozpoczęcia nowej fazy ekspansji zagranicznej. Wierzymy w polski rynek e-commerce i widzimy szanse, by w sposób znaczący przyczynić się do jego rozwoju. Wierzymy, że uda nam się wdrożyć nową niespotykaną dotąd jakość zakupów online w Warszawie – przekonuje Andrius Jurgelevičius.

Wejście na rynek e-drogerii

Na Barborze Maxima nie poprzestaje.W tym miesiącu Maxima ogłosiła, że AZETA – właściciel drogerii internetowych na Litwie, Łotwie i w Estonii – rozpoczyna działalność w Polsce. Azeta.pl jest już czwartym e-sklepem marki. Spółka od 7 lat prowadzi drogerie internetowe w krajach bałtyckich.

W ofercie sklepu znajdą się kosmetyki, suplementy diety, witaminy oraz artykuły dla dzieci, kobiet w ciąży i młodych mam ponad 100 marek. Istotną przewagą firmy ma być szybka dostawa. Zakupy zrealizowane w e-drogerii trafiają pod wskazany adres w ciągu jednego dnia (na terenie Polski), a w Warszawie jeszcze tego samego dnia. To efekt dostępności całego asortymentu z oferty e-sklepu na stanie magazynowym.

- Polski rynek e-commerce rozwija się bardzo szybko i ma olbrzymi potencjał. Upatrujemy w nim duże możliwości rozwoju i ekspansji. Ponadto, podobieństwo polskiej kultury oraz położenie geograficzne Polski idealnie wpisują się w założenia naszej strategii biznesowej. Chcemy dotrzeć z naszą ofertą do wszystkich tych, dla których ważna jest jakość w przystępnej cenie– mówi Mindaugas Raguotis, członek zarządu AZETA Sp. z o. o.

- Mamy bardzo ambitne plany. Wierzymy, że nasz start w Polsce przyczyni się do rozwoju całego sektora e-drogerii na tym rynku. Szacujemy, że już w połowie lata uda nam się wypracować pierwszy milion ze sprzedaży, a do końca roku obroty Azeta.pl wyniosą 20 mln zł – dodaje Justė Levčenkaitė - prezes zarządu Grupy AZETA, kierująca działalnością spółki w Środkowej i Północnej Europie.

Co dalej?

Przyspieszenie Maximy w Polsce jest bezsprzeczne, a apetyt rośnie w miarę jedzenia. W marcu br. spółka zakończyła inauguracyjną ofertę papierów komercyjnych z 12-miesięcznym okresem zapadalności. Wartość nominalna transakcji to 40 mln EUR.

- Pomyślne zakończenie oferty świadczy o wysokiej jakości kredytowej spółki i chęci dywersyfikacji źródeł finansowania. Stała współpraca z tak dużymi międzynarodowymi graczami, jak Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, Nordycki Bank Inwestycyjny i innymi oraz ich zaufanie do naszej firmy jest dla nas bardzo ważne -  mówił Mantas Kuncaitis, CEO i prezes zarządu Maxima Grupė.

Obligacje zostały subskrybowane przez inwestorów instytucjonalnych reprezentowanych z krajów bałtyckich, Skandynawii, a także Wielkiej Brytanii i innych krajów europejskich. Popyt na papiery przekroczył 100 mln EUR, a obligacje zostały uplasowane z rentownością 0,618%. To pierwsza transakcja obligacji w takim formacie w regionie bałtyckim. Maxima jest gotowa na dalsze inwestycje. Czy będzie dalej przejmować w Polsce?

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • yoyo 2021-06-09 15:52:49

    Niech jeszcze podniosą ceny

  • MAF 2021-06-08 20:29:18

    Tylko pogratulować. A czy będą przejmować? No pewnie i to nie tylko sklepy, bo e-commerce widzą i traktują poważnie. Brawo, ...!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10693
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,99

  • Śr

    4,73

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.