Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Eksperci: Black Friday w Polsce nabiera własnego, lokalnego charakteru

W przeciwieństwie do tradycji z krajów Ameryki Północnej i Europy, w Polsce możemy mówić o Black Weekend lub nawet Black Week – oceniają eksperci.
Reklama

Jak mówi Jan Sikora, założyciel platformy cashback Planet Plus, e-sprzedawcy przygotowują się na ten gorący okres organizując akcje zakupowe już na tydzień przed Black Friday.

- Nakręcona zniżkami sprzedaż utrzymuje się nawet do tygodnia po. Dlatego to już nie tylko Black Friday i Cyber Monday, jak przyjęło się w innych krajach Europy czy USA. W Polsce śmiało możemy mówić o Black Weekend, a nawet Black Week – ocenia.

Podobnego zdania są eksperci z Retail Institute. - Już w tym roku zaobserwowano przekształcanie się Black Friday w Black Week lub w Black Weekend. Wiele firm rozpoczęło obniżki cen przed 23. listopada i wydłużyło je o kolejny tydzień, otwierany kampaniami wyprzedażowymi sklepów online - Cyber Monday – oceniają.

Według ekspertów Retail Institute, w ciągu najbliższych lat, akcje Black Friday zyskają w Polsce własny, lokalny charakter.

Według informacji Planet Plus, liczba wejść na tę platformę w okresie od piątku Black Friday do poniedziałku Cyber Monday była aż o ponad 350 proc. wyższa niż w pozostałych dniach, w listopadzie. Jednocześnie w 2018 r., w trakcie Black Week, o ponad 330 proc. wzrosła liczba nowych użytkowników Planet Plus w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim.

Jak podaje Planet Plus, na podstawie analizy ponad 25 tysięcy transakcji w okresie 23 -26.11.2018 r. Polacy na e-zakupach w trakcie trwającego 4 dni Black Weekendu wydali 6 milionów złotych. Jednorazowo w tych dniach na zakupy w e-sklepach przeznaczyliśmy 354 złote. Zakupowymi liderami zostali mężczyźni, wydając w trakcie pojedynczych zakupów średnio 417 złotych. Średnia wartość koszyka zakupowego kobiet wyniosła 234 złote.

Największą popularnością w trakcie listopadowych wyprzedaży cieszył się sprzęt elektroniczny, ubrania oraz sprzęty gospodarstwa domowego. Najchętniej kupowanymi produktami były sprzęty RTV (mężczyźni). Polki wybierały ubrania i dodatki.

Najwięcej, bo aż 1,5 miliona złotych, w trakcie 4 dni wyprzedaży, Polacy wydali w sklepie internetowym Amazon. Tym samym stał się on najpopularniejszym e-sklepem na platformie Planet Plus w trakcie Black Weekend. Chętnie kupowaliśmy także na AliExpress, Allegro i Media Expert. Z roku na rok rośnie liczba transakcji w polskich sklepach internetowych w okresie listopadowych wyprzedaży. Od piątku Black Friday do poniedziałku Cyber Monday Polacy dokonali za pośrednictwem platformy Planet Plus ponad 3 razy więcej transakcji niż w 2017 roku.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum