PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Eksperci: Sieci handlowe mogą pokazać gorsze wyniki od ubiegłorocznych

Autor: Parkiet 22 października 2010 08:59

Eksperci: Sieci handlowe mogą pokazać gorsze wyniki od ubiegłorocznych

Analitycy i przedstawiciele branży FMCG zgodnie przyznają, że koniunktura w handlu wciąż jest słaba a widocznego ożywienia można spodziewać się dopiero w przyszłym roku - czytamy w Parkiecie.

Zdaniem analityków mimo słabej sytuacji na rynku FMCG Emperia może pozytywnie zadziwić rynek wynikami za III kwartał. Zarząd spółki przyznaje, że wszystko wskazuje, że będzie to bardzo dobry kwartał. Emperia szuka sprzedaży i zysków na nowych rynkach. Władze spółki Eurocash, która stara się przejąć Emperię, przyznają, że sytuacja w branży nie jest łatwa a rynek wciąż jest stosunkowo trudny

Jak informuje Parkiet wynikami za III kwartał nie zachwyci rynku Alma Market, która przed rokiem miała ponad 15 mln zł skonsolidowanej straty i 242 mln zł sprzedaży. Zdaniem analityków sklepy otwarte w ciągu ostatnich dwóch lat nie osiągnęły jeszcze rentowności i dlatego spodziewają się, że III kwartał będzie kolejnym, w którym spółka odnotuje stratę. Wzrost przychodów powinien być kilkunastoprocentowy. Zysk może się pojawić dopiero w IV kwartale.

Analitycy twierdzą, że Bomi, może pokazać gorsze wyniki za III kwartał niż przed rokiem, kiedy miało 3,4 mln zł skonsolidowanego zysku i 349 mln zł obrotów. Prezes spółki ożywienia w branży nie widzi. Jego zdaniem kryzys absolutnie nie minął, a wzrost lub obrona obrotów z zeszłego roku okupiona jest znacznymi wydatkami na promocję i reklamę.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8021

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.