PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Ekspert: 4 trendy konsumenckie, które napędzają rozwój sprzedaży wielokanałowej

Autor: dlahandlu.pl 25 lutego 2016 13:03

Główne trendy, które napędzają sprzedaż wielokanałową i połączenie jej w omnichannel to: ekonomia pośpiechu, czyli potrzeba konsumentów zmieszczenia w krótszym czasie większej liczby czynności, hiperpersonalizacja, czyli potrzeba otrzymywania zindywidualizowanych ofert i propozycji zakupowych, kokonizacja, czyli chęć ochrony swojej prywatności oraz "świat jest grą", czyli oczekiwanie, że każda czynność, w tym zakupy, będą coraz bardziej przypominały zabawę - uważa prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka z Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.

Powyższe trendy powodują także, że jednocześnie współpwystępują ze sobą dwa trendy zakupowe showrooming oraz webrooming, czyli oglądanie w sklepie i kończenie transakcji w interecie oraz oglądanie w internecie i kończenie transakcji w sklepie stacjonarnym. Wynika to z faktu, że 68 proc. kupujących jako ważne wskazuje możliwość dotknięcia produktu, 41 proc. chce zadać pytanie sprzedawcy, 72 proc. porównuje informacje o produktach, 75 proc. szuka najniższej ceny.

To z kolei powoduje, że sklepy muszą prowadzić spójne i równoległe działania we wszytskich kanałach i punktach styku marki z klientami. Potwierdzają to badania z których wynika, że 90 proc. klientów chciałoby zarezerwować produkt w sklepie stacjonarnym, 96 proc. chciałoby mieć możliwość zwrotu w sklepie stacjonarnym produktu kupionego w internecie, a 96 proc. chciałoby móc sprawdzić dostępność towaru w sklepie stacjonarnym.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6586
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.