Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert analizuje zmianę polityki cenowej Stokrotki w kategorii mięs

Dr Maciej Kraus, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego PwC odpowiada na pytanie dlahandlu.pl dlaczego Stokrotka zdecydowała się wprowadzić obniżkę cen mięsa w swoich placówkach.
Reklama

Dlaczego mięso i wędliny? Z dówch głównych powodów. Jest to kategoria bardzo wizerunkowa. Nie bez przyczyny mięso i wędliny tak często goszczą w gazetkach większości sieci. Z naszego doświadczenia projektowego z wieloma sieciami super i hipermarketów wynika, że mięso jest kategorią po którą klienci przychodzą do konkretnego sklepu na zakupy. Przy okazji oczywiście kupując wiele innych produktów.

Obniżki nie muszą a nawet nie powinny być głębokie. Często ważniejsza od głębokości obniżki jest jej właściwa komunikacja, umieszczenie produktu w odpowiednim miejscu, oznaczenie i wsparcie materiałami POS, „dobre słowo” personelu etc. To buduje sprzedaż.

Przewagą kategorii mięsnej jest jej relatywnie trudna porównywalność. Tzn. kiełbasa krakowska, kiełbasie krakowskiej nierówna. Dlatego też i ceny są bardzo relatywne i nieporównywalne.

P0za tym jest jeszcze kwestia stosunku ceny do jakości. Z mięsem i wędlinami wymagana jest duża ostrożność. Nie możemy obniżać cen w nieskończoność. Umieszczenie na pierwszej stronie gazetki szynki za 9,90 zł może mieć efekt odwrotny od zamierzonego. Większość klientów zamiast myśleć: „jaka świetna okazja”, pomyśli „szynka za 9.90 zł nie może być dobra. A sklep, który takie produkty sprzedaje nie dba o jakość i o swoich klientów”. Nie jest to „coca-cola 2l”, w przypadku której cena nie będzie kwestionowała jakości.

Sieci handlowe walczą o „umysły" i portfele klientów na wiele sposobów: organizując promocje, coraz bardziej wymyślne akcje marketingowe oraz stosując różne mechanizmy lojalnościowe zwiększające postrzeganą atrakcyjność. Klienci nie są w stanie ocenić rzeczywistego poziomu cen, a sieci, które są skuteczne w budowaniu wizerunku odnoszą sukces i cieszą się popularnością wśród konsumentów, nie zaś te, które są rzeczywiście tanie. Dlatego też, warto użyć produktów wizerunkowych i wprowadzić zmiany, które sprawią, że klienci będą chętnie odwiedzali dany sklep i będą przekonani o tym, że sieć oferuje produkty w atrakcyjnych cenach.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.