Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: Big Data umożliwia traktowanie klienta jak człowieka

- Big Data nie jest, jak zakładali niektórzy, wyłącznie marketingową wydmuszką, ale technologią, na którą jest realne zapotrzebowanie - przekonuje Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies. - Na rynku mamy mnóstwo niewykorzystanych danych, które, przeanalizowane i przetworzone, dają wyraźną przewagę nad konkurencją. I firmy zaczynają to dostrzegać.
Reklama
Pewnym zaskoczeniem było duże zainteresowanie rozwiązaniami Big Data ze strony branży e-commerce. - Mimo, że e-sklepy dysponują szeregiem istotnych danych (czyli wspomnianym Big Data), które internauci zostawiają na witrynie, to branży e-commerce rzadko chciało się te dane przeanalizować, zinterpretować i przekształcić w Smart Data - zauważa Piotr Prajsnar. - Na przestrzeni ostatniego roku zdecydowanie się to zmieniło.

Nasz rozmówca prognozuje dynamiczny rozwój rozwiązań wykorzystujących elementy inteligentnej sieci (Internet of Things), aplikacji mobilnych oraz Big Data.

- Świat wkracza dziś w epokę danych - mówi. - Nie sposób dłużej ignorować indywidualnych preferencji tego, kto znajduje się po drugiej stronie kabla. John McKean w książce o wdzięcznie brzmiącym tytule "Klienci to też ludzie", napisał: "70 proc. naszych decyzji zakupowych podejmujemy w oparciu o to, jak jesteśmy traktowani jako ludzie. A tylko 30 proc. bazuje na właściwościach produktu". Dlatego polskie firmy zamiast gonić za zyskiem, powinny najpierw wyjść na spotkanie z samym klientem. Big Data to umożliwia.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.