Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: Branża retail ma problemy ze znalezieniem odpowiednich pracowników

Jako eksperci do spraw rekrutacji obserwujemy wzmożone zapotrzebowanie na doświadczonych sprzedawców, zwłaszcza managerów. Zwiększony popyt jest wynikiem rozwoju istniejącej sieci detalicznej, jak również nowych inwestycji na rynku polskim. Średnio w kwartale zgłasza się do nas 3 - 4 klientów planujących ekspansję w Polsce - mówi Katarzyna Słabik, konsultant ds. rekrutacji, specjalizacji Retail w HAYS Poland
Reklama

Firmy z sektora, planujące rozwój na naszym rynku, spotykają się z dwoma zasadniczymi problemami. Jednym z nich jest trudność ze znalezieniem odpowiednich lokalizacji dla sklepów, zwłaszcza, że strategie przewidują otwarcie 3 do 7 punktów już w pierwszym roku działalności. Choć Polska obfituje w centra handlowe, na najbardziej atrakcyjne miejsca firmy czekają po kilkanaście miesięcy a nawet kilka lat. Zdarza się więc, że firmy, które nie uwzględniły tego aspektu w swoich biznesplanach, zmuszone są do weryfikacji decyzji inwestycyjnej lub do wyboru gorszej, mniej dochodowej lokalizacji.

Kolejnym, równie trudnym zadaniem jest znalezienie kompetentnych pracowników. W przypadku otwarcia małego sklepu odzieżowego czy akcesoryjnego inwestorzy potrzebują zwykle kilku, 5 do 10 pracowników. Natomiast sklepy wielkopowierzchniowe mogą tworzyć nawet kilkadziesiąt miejsc pracy, w przypadku jednego punktu oraz setki, jeśli rozwijają sieć.
Oczywiście, aby sklep mógł funkcjonować sprawnie i przynosić oczekiwane zyski, potrzebna jest przede wszystkim fachowa kadra menadżerska. Od potencjalnych kandydatów oczekuje się doświadczenia na podobnym stanowisku w innej firmie, w zarządzaniu określoną powierzchnią sprzedażową oraz zbliżonym pod względem ilości pracowników zespołem, najchętniej w firmie o tożsamych standardach operacyjnych i obsługi klienta - opowiada Katarzyna Słabik, konsultant ds. rekrutacji, specjalizacji Retail w HAYS Poland.

Nieco elastyczniej pracodawcy podchodzą do wiedzy produktowej. Coraz więcej firm wychodzi z założenia, że ważniejsze są kompetencje menadżerskie. Oczywiście doświadczenie w sprzedaży konkretnych towarów jest zawsze atutem kandydata, jednak pracodawcy coraz chętniej rozwijają wiedzę produktową pracowników za pomocą szkoleń wewnętrznych.

Kolejny bardzo istotny warunek brany pod uwagę w procesie rekrutacji to znajomość języków obcych. Swobodna komunikacja w języku angielskim jest często niezbędna zwłaszcza, gdy kierownik sklepu odpowiada za kontakty z zagraniczną centralą firmy.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.