Ekspert: Brytyjski rynek znalazł się w przełomowym momencie

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 2 maja 2018 10:32

Rynek brytyjski znajduje się w przełomowym momencie – ocenia Fraser McKevitt, szef działu sprzedaży detalicznej i konsumenckiej w firmie badawczej Kantar, komentując plan połączenia dwóch brytyjskich sieci: Sainsbury's i Asda. Jak podaje serwis esmmagazone.com, fuzja może spowodować presję na ceny w Wielkiej Brytanii.

Jak podaje Kantar Worldpanel, Sainsbury's i Asda, dwie brytyjskie sieci planujące połączenie, w ciągu 12 tygodni kończących się 22 kwietnia zanotowały najwolniejszą sprzedaż spośród "wielkiej czwórki". Sprzedaż drugiego na rynku Sainsbury's wzrosła o 0,2 proc., a trzecia pod względem wielkości brytyjska sieć Asda, należąca do Walmart, odnotowała wzrost o 1,4 proc. wzrostu. Zarówno Sainsbury's, jak i Asda zmniejszyły udział w rynku w porównaniu do ubiegłego roku - odpowiednio o 0,3 punktu procentowego (do 15,9 proc.) i o 0,1 punktu procentowego (do 15,5 proc.).

Przeczytaj:

ASDA i Sainsbury's łączą siły. Zdetronizują Tesco na brytyjskim rynku

Obecny lider rynku, Tesco, odnotował wzrost sprzedaży o 2,1 proc. Czwarty z „wielkiej czwórki” Morrisons zwiększył sprzedaż o 2,2 proc. Udział w rynku dla obu spółek wyniósł odpowiednio 27,6 proc. i 10,5 proc. (obie wielkości pozostały bez zmian rok do roku).

- To przełomowy moment dla brytyjskiego rynku spożywczego - powiedział Fraser McKevitt, szef działu sprzedaży detalicznej i konsumenckiej w firmie badawczej. - Połączenie Sainsbury'ego i Asdy przekształciłoby tradycyjny krajobraz rynku, ponieważ prawie jedna trzecia rynku znalazłaby się w rękach nowego giganta – dodał. Zwrócił także uwagę, że szybki rozwój dyskontów i przymusowe zamknięcia sklepów mogłyby wpłynąć na te liczby.

Podobnie jak we wcześniejszych okresach objętych badaniem firmy Kantar, także w okresie 12 tygodni kończących się 22 kwietnia najsilniejszy wzrost w sektorze sieci sklepów stacjonarnych dotyczył niemieckich dyskontów: Aldi i Lidl. Sprzedaż Aldi wzrosła o 7,7 proc., co dało mu udział w rynku w wysokości 7,3 proc., podczas gdy wzrost w Lidl wyniósł 9,1 proc., a jego udział wzrósł do 5,4 proc.

Jak podaje serwis esmmagazone.com, fuzja Sainsbury's i Asdy może spowodować presję na ceny w Wielkiej Brytanii, co w efekcie spowoduje, że rynek stanie się mniej atrakcyjny dla nowych graczy, takich jak Amazon.com.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8526

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    8,99

  • Śr

    6,58

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.