Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: Danio bez Małego Głoda to dobry ruch

Nowa kampania reklamowa serków Danio, produkowanych przez Danone, zaskoczyła konsumentów. Nie występuje już w niej popularny brand hero marki, Mały Głód. W internetowych komentarzach - oburzenie. Pytamy eksperta, czy marka podjęła dobrą decyzję.
Reklama

Tesearowa odsłona kampanii marki Danio ruszyła 31 sierpnia w internecie. Mały Głód jeszcze w niej wystąpił, by stwierdzić, że "szuka nowych wyzwań". W tym celu powstał jego osobowy profil na społecznościowym serwisie LinkedIn. 1 września facebookowy fanpage "Mały Głód" zmienił nazwę na "Danio", a Mały Głód wspólnie z twórcami aplikacji Too Good To Go, rozpoczął walkę z marnowaniem żywności

Czy rezygnacja z kultowego na rynku FMCG brand hero to słuszna decyzja?

- Moim zdaniem to dobry ruch w kategorii, która coraz bardziej podlega globalnym trendom konsumenckim, opartym na lokalności, czystej etykiecie i autentyczności, w których Mały Głód w żaden sposób nie był w stanie się odnaleźć. Pamiętajmy też o roli, która została mu oryginalnie narzucona - małego kusiciela płci pięknej, często z bardzo jasnym podtekstem seksualnym, na który w komunikacji reklamowej skierowanej do masowego konsumenta na rynku FMCG w 2021 roku po prostu już nie ma miejsca. Dokładając do tego spadające udziały w rynku i ofensywę reklamową Piątnicy czy Rolmleczu, Danone został poniekąd do tej zmiany zmuszony. Pytanie: co dalej z Danio, czy marka zbuduje autentyczną i wiarygodną historię? Czas pokaże, ale to bardzo ciekawy przykład zmiany platformy komunikacji i brand hero, który na naszym rynku był jednym z pierwszych tak wyrazistych i pracujących na sukces marki - uważa Wojtek Walczak, strategy director agencji Plej.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.