Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: Dla Intermarche istotne będzie wyciszenie skazy na wizerunku

W ostatnim czasie Intermarche nie radzi sobie najlepiej. W 2018 sieć zamknęła 22 placówki. W tym od początku roku z mapy handlowej zniknęło już 8 sklepów, a kolejny w Lublinie wyprzedaje towar. Do tego byli franczyzobiorcy oskarżają sieć o nieuczciwą formę współpracy. Spółka SCA PR Polska (prowadząca Intermarche) zanotowała w 2018 roku 2,2 mld zł przychodów i 76,7 mln zł starty.

Reklama

O możliwych przyczynach takiej sytuacji w sieci Intermarche mówi Wojciech Chromik, manager Grant Thorton.

- Trendy wyznaczają dyskonty i sklepy typu convenience, zaś format supermarketów pozostaje w odwrocie, starając się nadrabiać dystans do liderów. Przed Muszkieterami czas przedefiniowania strategii, tak by sprostać konkurencji. Niezwykle istotne będzie też wyciszenie skazy na wizerunku, który spowodowały wystąpienia byłych franczyzobiorców - mówi Wojciech Chromik/

Intermarche od początku swojej obecności w Polsce rozwija się wyłącznie w oparciu o franczyzę. Każdy sklep jest spółką, w której udziałowcem mniejszościowym jest Grupa Muszkieterów. Model biznesowy w Polsce zakłada prowadzenie 2 rodzajów placówek: Intermarche Super o powierzchni powyżej 750 m.kw. i Intermarche Contact o powierzchni do 750 m.kw. Całością grupy w Polsce zarządza spółka ITM Polska. Sieć dysponuje 2 magazynami w Swadzimiu i Mysłowicach. Dodatkowo niektóre placówki posiadają stacje paliw. Sieć (wraz ze stacjami paliw – obecnie jest ich 69) wypracowała za 3 kwartały br. obroty sięgające 3,8 mld zł, zł. Jednocześnie zauważalny jest trend do zamykania kolejnych sklepów: w 2018 zamknięto 22 placówki, a w 2019: 7. Centrala twierdzi, że jest to wynikiem optymalizacji – dostosowania powierzchni do potrzeb rynku.
Całkiem niedawno pojawiły się także zarzuty ze strony, byłych już, franczyzobiorców, którzy współpracę z siecią zakończyli często wielomilionowymi długami, a obecnie zadecydowali się ujawnić szczegóły niewygodne dla spółki. Do tej pory centrala sieci nie komentowała tych rewelacji. Fakt ten niewątpliwie odbije się na wizerunku Muszkieterów. Zważywszy na to, że Intermarche rozwój opiera wyłącznie na franczyzie, z pewnością trudniej będzie pozyskać nowych chętnych franczyzobiorców.

Trzeba też dodać, że rynek sklepowy ulega bardzo dynamicznym zmianom. Oprócz sieci zachodnich, dysponujących znacznymi kapitałami, całkiem dobrze radzą sobie na rynku nasze rodzime koncepty. Konkurencja jest więc bardzo silna. Klienci znacząco zmienili swoje przyzwyczajenia zakupowe, oczekują coraz lepszej i bogatszej oferty, cena nie jest już głównym czynnikiem zakupu. Na szczęście grupa Muszkieterów posiada jeszcze sklepy Bricomarche w bardzo dynamicznie rozwijającym się segmencie DIY - podsumowuje analityk.

W połowie 2019 roku na rynku francuskim Grupa Muszkieterów pozbyła się sieci 78 restauracji Czerwony Pieprz na rzecz spółki La Boucherie za nieujawnioną kwotę.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.