Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: Duże centra i parki handlowe sobie poradzą

Jakie wyzwania stoją przed rynkiem magazynowym oraz obiektami handlowymi? Na te pytania odpowiada Piotr Kaszyński, partner zarządzający Newmark Polska.
Reklama
  • 1 stycznia tego roku zespół Cresa Polska rozpoczął działalność pod marką Newmark Polska na podstawie umowy zawartej z Newmark.
  • - Współpraca daje nam szansę na dalszy rozwój zespołu oraz poszerzenie oferty usług i obsługę jeszcze większej liczby klientów. Rynek nie stoi w miejscu, jest głodny nowych relacji i świeżego spojrzenia - mówi Piotr Kaszyński, partner zarządzający Newmark Polska.

 

Magazyny wciąż na fali

- Rynek magazynowy w naszym kraju utwierdza swoją ważną pozycję w Europie. Widzimy tutaj duże zainteresowanie tak ze strony najemców, jak również inwestorów. Wiele firm, szczególnie z sektora e-commerce, podjęło decyzję o poszerzeniu swoich możliwości magazynowania. Dzisiaj, chcąc być konkurencyjnym, trzeba posiadać produkt oraz możliwość szybkiego dostarczenia go do odbiorcy. Korzystając z ostatnich doświadczeń, gdy pandemia zaburzyła globalne łańcuchy dostaw, kolejne firmy zwiększają swoje możliwości produkcyjne oraz magazynowania w Europie. Niekwestionowanym beneficjentem tych decyzji staje się Polska. Jesteśmy nadal bardzo konkurencyjni w Europie – mamy relatywnie przystępne grunty w porównaniu z Zachodem, rozsądne koszty budowy oraz ludzi zmotywowanych do pracy - ocenia Piotr Kaszyński.

Wyzwania dla centrów handlowych

Najpoważniejsze wyzwania nadal stoją przed rynkiem obiektów handlowych. - Konkretnie przed obiektami handlowymi tzw. drugiej kategorii, zlokalizowanymi w mniejszych miastach. Handel tradycyjny to dzisiaj trudny i bardzo kapitałochłonny biznes, oparty na skali oferty i jej jakości, a to będzie bardzo trudno uzyskać mniejszym galeriom. Dodatkowo mierzyć się będą z presją czynszową ze strony firm zwiększających swoją aktywność w e-commerce. O duże obiekty byłbym jednak spokojny. Wielu najemców nie zdecyduje się na to, żeby zrezygnować ze swojej obecności w topowych galeriach handlowych. Równie dobrze, a może nawet lepiej, poradzą sobie parki handlowe, które okazały się dużym rynkowym sukcesem. Cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród najemców, którzy w parkach są w stanie osiągnąć większą rentowność niż w centrach handlowych – nawet przy mniejszych obrotach, ale też ponosząc znacznie niższe koszty utrzymania sklepów. Parki handlowe zyskują na popularności, ponieważ żyjemy w zawrotnym tempie, nie mając czasu na chodzenie po dużych centrach - uważa ekspert.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.