Ekspert: Działania CSR wśród sieci detalicznych to bardziej konieczność niż wyróżnik

Wsparcie finansowe lokalnych inicjatyw, walka z marnowaniem żywności i działania proekologiczne - sieci handlowe chcą być postrzegane jako firmy odpowiedzialne społecznie. Czy ten wymiar ich działalności jest ważny konsumentów? O to pytamy Martę Nowak, Client Business Partner w firmie Nielsen.
- Rzeczywiście, działania CSR wśród sieci detalicznych wydają się obecnie bardziej koniecznością niż wyróżnikiem. Odpowiedzialność społeczna to aspekt ważny przede wszystkim dla młodego pokolenia. Z badań Nielsen wynika, że aż 51 proc. millenialsów, czyli osób w wieku 20-30 lat, poszukuje informacji o działaniach prospołecznych i prośrodowiskowych na opakowaniach kupowanych produktów. Dla porównania, wśród osób w wieku ok. 50-60 lat odsetek ten jest kilkukrotnie niższy i wynosi 12 proc. - mówi Marta Nowak.
Zdaniem ekspertki, świadczy to o aktywnym zainteresowaniu tym, jak możemy wesprzeć lokalną społeczność nabywając konkretne produkty lub kupując w określonych sieciach. - Te poszukiwania będą zyskiwać na znaczeniu. Szacuje się, że w 2020 roku millenialsi będą stanowić 35 proc. światowej siły roboczej i właśnie oni będą zarabiać i wydawać znaczące kwoty na zakupy spożywcze - przewiduje przedstawicielka Nielsena.
Przeczytaj także:
- Sieci spożywcze w Polsce kładą nacisk przede wszystkim na działania wokół dystrybucji żywności do potrzebujących oraz edukacji żywnościowej dzieci. Pierwsze z nich opierają się na współpracy z Bankami Żywności. Są to często zbiórki żywności organizowane przez sieć, a następnie jej dystrybucja do potrzebujących realizowana przez Bank Żywności. Z drugiej strony mamy do czynienia z warsztatami czy programami żywieniowymi w szkołach, które są finansowane właśnie przez sieci spożywcze. Wiele sieci realizuje również działania prośrodowiskowe. Przykładem może być wykorzystanie samochodów elektrycznych do dostawy zakupów internetowych czy deklaracja o redukcji ilości reklamówek, które nie nadają się do recyclingu. Ciekawie do problemu reklamówek podeszła jedna sieci spożywczych za granicą. Zawsze przy użyciu reklamówki wielorazowej tejże sieci, klient otrzymuje rabat na dokonywane właśnie zakupy. Zyskuje więc podwójnie: dba o środowisko i dzięki temu kupuje taniej - wyjaśnia Marta Nowak.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
Kupujący proekologiczne 2018-08-17 21:58:55
A co z segregacją smieci w galeriach handlowych w których znajdują się owe sklepy ?
Pracowałem i obserwowałem to co klient wrzuca do odpowiedniego pojemnika trafia później do jednego worka. Więc sklepy nie koniecznie dbają o dzialania PROekologiczne. A szkoda bo ja właśnie jest w tej pierwszej grupie. Chętniej bym odwiedzał daną sieć która by realnie działała w tej kwestii.
- Nd 22:25 Premier: Jeśli nie obronimy się przed trzecią falą pandemii, ryzykujemy...
- Nd 19:59 Credit Agricole: Wzrost cen żywności najniższy od stycznia 2019 r.
- Nd 16:34 Dyrektor PIE: Opłata cukrowa zazwyczaj powoduje mniejszą konsumpcję produktów...
- Nd 13:21 Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- Nd 13:14 Semeniuk: Większość przedsiębiorców chce rozmawiać i szukać wspólnie rozwiązań
- Nd 13:08 Rzecznik MŚP: Są wątpliwości dot. odmowy wsparcia dla przedsiębiorców...
- Nd 13:05 Badanie: W Polsce w każdej sekundzie wyrzucane do kosza są blisko 153...
- Sb 20:15 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 2 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 3 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 4 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 5 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.