Ekspert Google: Smartfon zmienia układ sił w handlu

O nowej ścieżce zakupowej klienta, rosnącej sile smartfonów, zmianach w sposobie sprzedaży stymulowanych przez dialog marka-klient rozmawiamy z Dawidem Papieżem, retail industry managerem w Google Poland.
Jakie trendy najmocniej wpływają na zmiany dokonujące się na rynku handlowym?
Na przestrzeni najbliższych lat rynek handlu, czy też szerzej kontaktów marek z klientami, zostanie zdominowany m.in. przez rosnącą rolę smartfonów, które staną się głównymi urządzeniami komunikacji na linii marka-klient. Telefon komórkowy już teraz zmienia układ sił w branży handlowej. Za granicą w wielu kategoriach telefon jest bardzo ważnym ekranem zakupowym, np. w sprzedaży biletów lotniczych. W przyszłości ten trend będzie dominujący także w Polsce, bo bardzo szybko rośnie penetracja smartfonów w naszym kraju. Jednak obecnie na naszym rynku telefon wciąż jest asystentem zakupowym. W większości przypadków smartfon nie jest ostatnim ekranem zakupowym, bo klienci nie tutaj wkładają produkty do koszyka zakupowego, czy dokonują płatności, ale jest urządzeniem które mocno wpływa na sprzedaż produktów. Już dziś pracujemy z klientami, którzy kilkanaście procent przychodów osiągają dzięki sprzedaży przez smartfony. Nie znam firmy, która jest w stanie zignorować te kilkanaście procent przychodów. Wraz z rosnącą rolą telefonu dużego znaczenia nabiera analityka internetowa, której zadaniem jest próba zrozumienia całej ścieżki zakupowej konsumenta, który na smartfonie ogląda reklamy, odwiedza strony internetowe sklepów, sprawdza informacje o produktach w wyszukiwarce, ale zakupu dokonuje na innym urządzeniu lub w fizycznej placówce. Zaawansowana analityka pozwoli w przyszłości połączyć użytkownika, który jest offline, a jednocześnie korzysta z kanałów internetowych. Są już rozwiązania, nad którymi pracuje także Google, które pozwolą zbudować pełną, spójną ścieżkę decyzyjną klienta przepływającego miedzy sklepem tradycyjnym a internetem. Jednocześnie pozwoli na komunikowanie spersonalizowanej oferty do poszczególnych grup klientów.
Czy to oznacza, że technologia mobilna będzie głównym czynnikiem kształtującym sposób w jaki będziemy w najbliższej przyszłości kupowali?
Od kilku lat na konferencjach z zakresu marketingu internetowego słyszałem dumnie brzmiące hasło „ten rok będzie rokiem mobile”. Ja uważam, że ten wyczekiwany i zapowiadany rok już dawno minął i wiele marek obudziło się w momencie, w którym użytkownicy oczekiwali od firmy strony mobilnej czy aplikacji, a marki ich nie miały. Użytkownik przesiadając się na nowy ekran i pokazując swoim zachowaniem, że spędza czas w innym miejscu, niż dotychczas zaskoczył sporą część branży handlowej swoją deklaracją „hej, ja już jestem gdzie indziej”. Wówczas okazało się, że rynek nie jest przygotowany na tę zmianę.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- 3
- NASTĘPNA »
- 12:53 Orlen w Ruchu - produktowy mariaż paliwowego koncernu z kioskami
- 12:32 Zmiany w Carlsberg Polska - kobiety stanowią większość w zarządzie
- 12:31 Na 4 miesiące Tyskie wprowadza personalizowane etykiety
- 12:23 Na listach zakupowych dodajemy produkty fit, usuwamy izotoniki
- 12:16 Do 1 lutego trzeba złożyć formularz ZUS IWA za 2020 r.
- 12:13 Gang Fajniaków wspiera program Pajacyk
- 12:10 Lagardere Travel Retai z preferencyjną pożyczką na ponad 14 mln zł, Wojas...
- 11:55 Lidl dziękuję swoim pracownikom wypłacając po 200 funtów premii
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
ZPP: W branży RTV/AGD podatek handlowy zapłacą tylko polskie firmy
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Lokal użytkowy, Warszawa, 57.43 m², wynajmę lokal użytkowy
- Mieszkanie, Warszawa, Cybernetyki, 24.64 m², wynajmę mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice (Śródmieście), Plac Grunwaldzki, 17.78 m², wynajmę mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław, Kościuszki, 27.63 m², wynajmę mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.