PARTNER PORTALU

Ekspert: Handel z palet to świat od dekady zapomniany

Autor: MW, dlahandlu.pl 27 marca 2021 13:31

Ekspert: Handel z palet to świat od dekady zapomniany Vollmart rozminie się z rynkiem i konsumentami? fot. vollmart.eu

W lutym br. w Siedlcach został otwarty pierwszy w regionie hard dyskont Vollmart, w którym towar sprzedawany jest z palet i opakowań zbiorczych. Według zapowiedzi spółki, klienci znajdą tam produkty pierwszej potrzeby w cenach niższych przynajmniej o 20 proc. niż w innym sklepach. Wojtek Walczak, strategy director w agencji Plej, ocenia na naszych łamach, czy taki format ma przyszłość.

Firma opisuje, że "hard dyskont Vollmart to propozycja stworzona w oparciu o jeden cel: zapewnienia mieszkańcom prawa do zakupu dobrej jakości towarów w najkorzystniejszych cenach. Jest to możliwe poprzez eliminowanie zbędnych, kosztotwórczych ogniw w drodze produktu na półkę, takich jak: gazetki, spoty reklamowe, drogie wyposażenie sklepu itp. Pomimo tego, że towar sprzedawany jest z palet i opakowań zbiorczych, Vollmart to sieć nowoczesna. Sklep jest jasny, czysty, bezpieczny i skoncentrowany na obsłudze klienta."

- Najciekawsze w tym przypadku jest moim zdaniem niezrozumienie polskiego rynku retail i motywacji konsumenckich w roku 2021, poleganie na deklaracjach zakupowych a nie prawdziwych korzyściach oraz ignorowanie podstawowych zasad brandingu, które składają się na zalążek bardzo pięknej klęski - mówi Wojtek Walczak, strategy director w agencji Plej.

I wyjaśnia: - To nie oznacza, że lokalnie nie znajdzie się grupa konsumencka, która nie spróbuje na chwilę przenieść się z Biedronki, Lidla czy Dino do świata zapomnianego w handlu od ponad dekady, która porzuci przyjemne i kuszące wnętrza sieci handlowych na rzecz palet. Zapewne tacy się znajdą. Na chwilę, celem spróbowania. Bo cena oczywiście jest ważna, ale tak samo ważna jak lokalizacja, jakość, wrażenie zakupowe i zaufanie do marki, które nie wychodzą wprost w deklaracjach konsumenckich, a które zapewne stoją u podstaw myślenia założycieli. Druga sprawa to wchodzenie w 2021 z nazwą, która wywołać może zaledwie wzruszenie ramion. To niesamowite, że taki sposób myślenia o marketingu może mieć jeszcze miejsce - uważa ekspert.

Jego zdaniem dobra nazwa sklepu może wyłącznie pomóc w marketingu. - Może być kanwą do reklam, promocji i wywoływania emocji, które handlem (poza ceną) sterują. Żabka, Biedronka mogłyby pewnie dużo o tym opowiedzieć. Oczywiście sama nazwa niczego nie gwarantuje, ale ta lepsza tylko i wyłącznie pomaga, będąc gwarancją jakości, ceny czy promocji, ta słabsza będzie wyłącznie szyldem - dodaje nasz rozmówca.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8437

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.