Ekspert: Hipermarkety wciąż próbują odpowiadać na potrzeby konsumentów

Autor: dlahandlu.pl 10 lipca 2020 10:01

Ekspert: Hipermarkety wciąż próbują odpowiadać na potrzeby konsumentów Hipermarkety walczą o klientów, fot. Shutterstock

Hipermarkety jako kanał od lat powoli oddają pola innym w ramach sprzedaży produktów FMCG. - Obecnie udział ten waha się od 8,5 proc. w kategoriach spożywczych do 10 proc. w kategoriach chemiczno-kosmetycznych. Oczywiście są takie kategorie, po które szczególnie często chodzimy do hipermarketów: segment BIO, alkohole mocne inne niż wódka czy bardziej ekskluzywne produkty typu ser pleśniowy lub łosoś - mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Konrad Wacławik, Client Team Manager w Nielsen Connect Polska.

Zdaniem eksperta spadek znaczenia hipermarketów na rynku może wiązać się ze zmieniającymi się potrzebami konsumentów, którzy coraz bardziej doceniają bliskość sklepu od domu oraz łatwość i szybkość zrobienia zakupów. - Część z tych potrzeb jest trudna do zaadresowania formatem hipermarketowym, chociaż wprowadzane tam rozwiązania odpowiadają na wiele oczekiwań. Są to m.in.: kasy samoobsługowe skracające czas robienia zakupów lub wsparcie zakupów za pomocą technologii. Hipermarkety jako format odpowiadają również na potrzeby, które część z kupujących wciąż stawia na wysokim miejscu, czyli możliwość zrobienia całych zakupów w jednym miejscu, a jest to potrzeba, która w dobie pandemii zyskała na znaczeniu, oraz szeroki asortyment - wskazuje Konrad Wacławik.

W opinii przedstawiciela firmy Nielsen, gracze obecni na rynku hipermarketów bardzo dobrze rozumieją potrzeby konsumentów i odpowiadają na nie również poprzez strategie omnichanelingowe rozwijając koncepty mniejszych placówek, convenience oraz będąc obecnymi w rynku e-commerce.

- W najbliższych latach, możliwe jest, że waga tych poszczególnych elementów w całej układance omnichannelowej zmieni się na korzyść wygodniejszych i szybszych rozwiązań. Jednak na pewno część konsumentów będzie nadal decydować się na zrobienie dużych zakupów w sklepach wielkopowierzchniowych - uważa ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6572
Ilość aktualnych ofert: 440020

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.