Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Ekspert: Jak wprowadzać sezonowe zmiany w ekspozycji sklepu?

Jak przygotować ekspozycję sklepu na sezon: wakacycjny czy świąteczny? Jak zrobić to ekonomicznie, ale z odczuwalnym wpływem na sprzedaż - podpowiada  Sebastian Śnieciński, CMO Colours Factory i przekonuje, że dobrze zaprojektowane ekspozycje sprzedają towar tak samo skutecznie, jak dodatkowy super sprzedawca.
Reklama

Merchandising sezonowy przekłada się na zwiększenie sprzedaży i zysków dla detalistów i producentów. Sezonowe akcje sprzedażowe to jedna z najczęściej używanych taktyk marketingowych. Ich kluczowym elementem jest odpowiednia strategia, efektywny plan działania oraz przemyślana komunikacja, obejmująca także ekspozycję sklepu.

Ekspozycja - dodatkowy super sprzedawca

Akcje sezonowe dziś stosowane są znacznie szerzej, obejmują święta doroczne i wielokulturowe, okazjonalne uroczystości, cykliczne wydarzenia społecznościowe, a nawet wydarzenia związane z pogodą.

Ważne jest również to, że niektóre wydarzenia sezonowe zaczynają być promowane znacznie wcześniej niż w przeszłości. Sprzedawcy, którzy chcą wyróżnić się na rynku, uruchamiają akcję na długo przed wydarzeniem, aby możliwie jak najdłużej podtrzymać zainteresowanie klientów i uczynić swoje sklepy najlepszym miejscem realizacji powstających potrzeb zakupowych.

Żeby zmiany sezonowe w ekspozycji sklepu wpłynęły na sprzedaż, a przy tym nie generowały zbyt dużych kosztów, należy je dokładnie zaplanować.

Przy tworzeniu strategii warto uwzględnić najważniejsze czynniki:

*dokładny termin akcji promocyjnej,
*grupy produktowe, biorące udział w akcji,
*wartość dodaną dla klientów, czyli tak zwanych “consumer insight”,
*grupę odbiorców, do których ma być skierowana akcja.

Wprowadzanie sezonowych zmian w ekspozycji sklepów nie tylko zwiększa sprzedaż, ale też buduje zaangażowanie i pozytywne relacje z klientami.  Warto zwrócić szczególną uwagę na:

*stworzenie spójnej i efektywnej komunikacji,
*przeorganizowanie ścieżek klientów, umiejętne budowanie doświadczeń klientów,
*optymalizację asortymentu i zaplanowanie merchandisingu, *zautomatyzowanie alokacji towarów, zarządzanie zapasami i przesunięciami, tak aby zapewnić stałe dostawy promowanych produktów w celu zmniejszenia niedoborów produktów i zwiększenia sprzedaży.

Po opracowaniu planu kategorii i przeanalizowaniu taktyk trzeba zadbać o skuteczność działań w sklepach. Kluczowa będzie efektywna komunikacja pomiędzy poszczególnymi pionami oraz dostawcami. W czasie trwania akcji specjalnych warto jeszcze dokładniej śledzić cotygodniowe wyniki sprzedaży, upewniając się jednocześnie, że posiadamy wystarczającą liczbę towarów w centrach dystrybucyjnych oraz w poszczególnych sklepach - wskazuje Sebastian Śnieciński, CMO Colours Factory.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum