Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: Jak wyniki Biedronki wpłyną na strategię cenową sieci

Biedronka, aby wygrać konkurencję z innymi sieciami handlowymi o miano „najtańszej na rynku" zainwestowała sporo. Z jednej strony inwestowała w budowę pożądanego wizerunku cenowego, tak aby na pytanie: „jaka sieć jest najtańsza?" większość z nas odpowiadał „Biedronka". Z drugiej inwestowała w same ceny - obniżając ich poziom. I chyba w tych inwestycjach zbyt się zagalopowała - komentuje dla portalu dlahandlu.pl Maciej Kraus, dyrektor Fern Partners, firmy specjalizującej się w zarządzaniu cenami.
Reklama

- W połączeniu ze spadającą sprzedażą detaliczną w Polsce wynik Biedronki jest niższy od oczekiwań jej właścicieli.  Powstaje więc pytanie: co teraz, czy Biedronka podniesie ceny? Wydaje mi się, że raczej powinna się tematowi cen przyjrzeć jeszcze raz bardzo dokładnie. Z pewnością podwyżka cen „wszystko w górę o X proc." to jedno z gorszych rozwiązań, jakie mogliby wybrać zarządzający siecią. Decyzje powinny być poparte dogłębną analizą wrażliwości cenowych, m.in. jak ruch cen wpłynie na ilość sprzedaży oraz wizerunek cenowy sieci oraz które produkty najbardziej wpływają na to, że uważamy dany sklep za tani - tłumaczy Maciej Kraus.
Efektywna strategia cenowa nie polega na prostym podniesieniu cen cennikowych i czekaniu na efekty. Droga do zwiększenia zysku, dzięki lepszemu zarządzaniu cenami, wiedzie przez systematyczne poszukiwanie drobnych usprawnień. Jak wskazują praktyka i doświadczenie, konieczne jest przejście czterech etapów. W kolejności są to: analiza sytuacji rynkowej, podjęcie decyzji cenowej, efektywne wdrożenie cen oraz monitoring efektów podjętych działań.
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.