Ekspert: Jeśli ktoś prowadzi e-sklep niedostosowany do mobile, powinien zmienić branżę

– Nadal również omnichannel pozostaje bardziej buzzwordem odmienianym przez wszystkie przypadki – co, swoją drogą, też jest śmieszne – w czasie konferencji branżowych niż faktem, którego możemy doświadczyć. Last but not least – odnoszę wrażenie, że w wielu sklepach analityka internetowa dopiero jest odkrywana. To jednak szerszy problem, najzwyczajniej brakuje specjalistów i nic nie wskazuje na to, żeby miało ich zacząć szybko przybywać – mówi ekspert.
– Rok 2017 będzie kontynuacją tego, co działo się w 2016 roku, czyli: coraz istotniejszy m-commerce, coraz istotniejszy multichanneling, coraz ważniejsza automatyzacja marketingu i umiejętność wyciągania właściwych wniosków z danych, których ciągle przybywa. Warto przy okazji również wspomnieć o chatbotach, których rola w obsłudze klienta będzie rosnąć. W ogóle AI będzie miało coraz większe znaczenie w e-commerce, dzięki czemu klienci będą obsługiwani lepiej i szybciej, a sklepy będą oszczędzały na etatach. To oczywiście jest gorsza wiadomość dla części zatrudnionych, którzy mogą w przyszłości stanąć przed koniecznością przekwalifikowania się – dotyczy to specjalistów od marketingu, logistyki oraz wspomnianej obsługi klienta – dodaje Marek Molicki.