Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: Klienci lubią mieć poczucie, że coś udało się im upolować.

W ostatnich latach w sieciach handlowych można było zaobserwować zmiany w sposobie umieszczania reklam, jak również w zakresie rodzajów promocji, jakimi objęte są poszczególne produkty - mówi serwisowi portalspożywczy.pl Alicja Kalińska, dietetyk, ekspert firmy SetPoint.
Reklama
Jak ewoluują umieszczane w sklepach reklamy, informacje o promocjach?
Dawniej reklamy albo wisiały, albo umieszczone były na półkach. Obecnie pojawiają się już nawet na podłodze. Najczęściej trafiają tam reklamy długofalowe, bo ich umieszczenie jest dosyć kosztowne. Nie jest bowiem łatwo wytworzyć taką powierzchnię, po której przejdą tysiące ludzi, a ona i tak się nie zetrze, nie odklei, tylko nadal będzie czytelna. Bardzo często są tam umieszczane reklamy droższych produktów, które są cały czas w sprzedaży i nie są produktami kupowanymi impulsowo.
Zmienia się również sam zakres promocji. Kiedyś była to obniżka ceny jednego produktu. Teraz coraz częściej spotyka się promocje w stylu "dwa w cenie jednego", czy "kup drugi produkt 50 proc. taniej". Sieci idą teraz w kierunku hurtowego sprzedawania produktów, które się nie popsują i które konsumenci i tak kupują, jak napoje, chipsy czy batony.

Klienci lubią mieć poczucie, że coś udało się im upolować. Wtedy czują się lepiej i mają poczucie, że warto będzie ponownie pójść do tego samego sklepu, bo może znowu trafi się tam jakaś wyjątkowa okazja. Odczuwają pozytywne emocje związane akurat z tą, a nie inną siecią.

Czy w sklepach cokolwiek dzieje się przez przypadek?
Tylko i wyłącznie w sklepikach osiedlowych, gdzie pani Hania sprzedaje od wieków po to, żeby sobie do emerytury dorobić. Ale w sklepach sieciowych, franczyzowych, gdzie jest jakikolwiek sensowny plan prowadzenia biznesu, absolutnie nic nie dzieje się przez przypadek.

Pytam o to, ponieważ zdarza się, że w sklepach sieciowych niektóre produkty umieszczone są nie w tych miejscach, w których powinny. Są pod nimi naklejone złe ceny. Jest oznaczenie promocji i podana cena promocyjna, a potem przy kasie okazuje się, że przecena jeszcze nie została wklepana do systemu, mimo że już powinna obowiązywać. Czy tego typu sytuacje zawsze są przypadkowe?
Różnie bywa. Dyrektor sklepu może widzieć, że wyniki sprzedaży są niskie, a musi pokazać się z dobrej strony centrali, więc celowo zostają stare ceny, wprowadzanie promocji jest opóźniane. Tego typu przypadki z premedytacją zdarzają się. Nie będę jednak wyrokować, jak często, bo tego się po prostu nie da w żaden sposób zbadać. Wierzę, że w większości przypadków tak nie jest, a tego typu sytuacje są zdarzeniami losowymi. Występują, bo akurat jakiś pracownik zachorował, lub coś przeoczył. To czynnik ludzki. Może tak być, że coś nie zostało jeszcze wprowadzone do systemu. Nie chciałabym mieć poczucia, że dzieje się to z premedytacją i że ktoś mnie oszukuje.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.