PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Ekspert: koronawirus może na stałe zmienić nawyki konsumpcyjne

Autor: wirtualnemedia.pl 12 marca 2020 11:55

Koronawirus już powoduje spadki w produkcji i konsumpcji niektórych dóbr. Najbardziej jednak ucierpi branża usługowa - szczególnie turystyka i transport. Ograniczenie realizacji potrzeb konsumenckich w fizycznym świecie sprowokuje poszukiwanie alternatyw. To z kolei może zmienić nasze zwyczaje na stałe - analizuje Sławomir Stępniewski, CEO w Dentsu Aegis Network Polska.

Osoba która dotąd fizycznie robiła zakupy w dużym markecie, w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego będzie skłonna spróbować zakupów przez internet. Jeśli będzie miała pozytywne doświadczenia z tej zmiany - pozostanie przy tej usłudze na dłużej. Czy market z tego powodu upadnie? Raczej nie, ale wzmocni swój model dystrybucji wysyłkowej i zmieni sposób komunikacji. - Czy zagrożone są restauracje? Są. Czy mogą zminimalizować straty? Mogą - dzięki sprawnej organizacji dowozu potraw lub poprzez skorzystanie z otwartych, „parasolowych” rozwiązań.

Zwiększy się popularność zdalnych kanałów kontaktu (eBOKi - telefon, internet). Marki muszą być na nie gotowe. Po drugie wyzwaniem stanie się grupa 50+, która dziś korzysta głównie z klasycznych punktów obsługi klienta.

Wirtualna rzeczywistość, rozwiązania chmurowe, komunikatory, praca zdalna – te rozwiązania z których do tej pory korzystał głównie biznes teraz są w sferze zainteresować konsumentów, którzy obawiają się kontaktu z osobami zarażonymi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6176
Ilość aktualnych ofert: 513107

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,29

  • Śr

    2,66

  • Min

    2,18

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.