Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Ekspert: koronawirus może na stałe zmienić nawyki konsumpcyjne

Koronawirus już powoduje spadki w produkcji i konsumpcji niektórych dóbr. Najbardziej jednak ucierpi branża usługowa - szczególnie turystyka i transport. Ograniczenie realizacji potrzeb konsumenckich w fizycznym świecie sprowokuje poszukiwanie alternatyw. To z kolei może zmienić nasze zwyczaje na stałe - analizuje Sławomir Stępniewski, CEO w Dentsu Aegis Network Polska.
Reklama

Osoba która dotąd fizycznie robiła zakupy w dużym markecie, w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego będzie skłonna spróbować zakupów przez internet. Jeśli będzie miała pozytywne doświadczenia z tej zmiany - pozostanie przy tej usłudze na dłużej. Czy market z tego powodu upadnie? Raczej nie, ale wzmocni swój model dystrybucji wysyłkowej i zmieni sposób komunikacji. - Czy zagrożone są restauracje? Są. Czy mogą zminimalizować straty? Mogą - dzięki sprawnej organizacji dowozu potraw lub poprzez skorzystanie z otwartych, „parasolowych” rozwiązań.

Zwiększy się popularność zdalnych kanałów kontaktu (eBOKi - telefon, internet). Marki muszą być na nie gotowe. Po drugie wyzwaniem stanie się grupa 50+, która dziś korzysta głównie z klasycznych punktów obsługi klienta.

Wirtualna rzeczywistość, rozwiązania chmurowe, komunikatory, praca zdalna – te rozwiązania z których do tej pory korzystał głównie biznes teraz są w sferze zainteresować konsumentów, którzy obawiają się kontaktu z osobami zarażonymi.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum