Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert Market Side: Dyskonty podgryzają hipermarkety

W 2011 roku przybyło w Polsce 13 hipermarketów. Najwięcej - 7 sklepów otworzyła sieć Kaufland, która powiększyła się w ten sposób do 150 sklepów. Po 3 markety otworzyły Tesco i Carrefour i sieci te liczą sobie obecnie odpowiednio 74 i 85 marketów - wynika z raportu firmy badawczej Market Side.
Reklama

Pozostałe sieci: Real, Leclerc i Auchan, nie dokonały w 2011 roku żadnego otwarcia. Na koniec ubiegłego roku sieci te miały odpowiednio: 54, 14 i 26 marketów. Łącznie na koniec 2011 roku działały w Polsce 403 hipermarkety.

Jednak ich sytuacja w porównaniu z poprzednimi latami uległa pogorszeniu, gdyż muszą się zmagać z rosnącą konkurencją ze strony dyskontów, których pod koniec 2011 roku działało w Polse 2610, czyli o 295 więcej niż w 2010 roku. 

Jak mówi Maciej Bartmiński z firmy Market Side dyskonty wygrywają, bo mają szybszą rotację produktów, wyższą sprzedaż z metra kwadratowego, potrzebują mniejszych powierzchni magazynowych i mogą szybciej raegować na potrzeby klientów w zakresie produktów świeżych. Dodatkowo dyskonty lokują się w bezpośredniej strefie wpływów hipermarketów, w odległości nawet do 500 metrów od Kauflandu czy Reala i E.Leclerca. Najtrudniej dyskontom jest lokalizować się w pobliżu marketów Auchan, bo są one posadowione na odległych obrzeżach miastach, gdzie dyskonty nie widzą dla siebie miejca.

Rok 2012 upłynie na zagęszczaniu mapy Polski lokalizacjami sklepó dyskontowych.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.