Ekspert: Marki własne na kolejnym etapie rozwoju
Koncepcje marek własnych oraz ich znaczenie w strategii sieci, ewoluują wraz z rozwojem rynku. Dzisiaj mamy do czynienia z rozwojem konceptów tzw. marek własnych nowej generacji – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marta Marczak, dyrektor w zespole ds. strategii marki w PwC.
– Polski konsument poznał marki własne jako ekonomiczne, najtańsze oferty dużych sieci handlowych. Produkty niepozorne, często pozycjonowane na najniższych półkach regałów sklepowych, o skromnym – czasami wręcz ascetycznym opakowaniu (biały design), milczące w sprawie własnych cech produktowych i zawsze oferujące najniższą cenę w kategorii. Strategicznym celem sieci, wprowadzenia tego typu oferty, było uzyskanie większej marży oraz zróżnicowanie cenowe wewnątrz danej grupy towarowej – mówi Marta Marczak, dyrektor w zespole ds. strategii marki w PwC.
– Wraz z pojawieniem się w Polsce sieci dyskontowych, marki własne wkroczyły w kolejny etap swojego rozwoju. Strategie dyskontów od początku były zorientowane na „sprytnych konsumentów” (smart shopperów), którzy doceniają „codziennie niskie ceny” (Biedronka) i liczy się dla nich „mądry wybór” (Lidl). Rozwój nowego formatu sklepów odmienił los marek własnych – pojawiły się quasi-brandy o przyzwoitej jakości produktu i wyglądzie opakowań silnie inspirowanych identyfikacją wizualną lidera kategorii – wyjaśnia ekspertka.
Przeczytaj także:
Marki własne poprawiły swoją jakość, pojawiły się w kolejnych wysoko wolumenowych kategoriach, stając się dla sieci źródłem marży i sposobem na osłabienie pozycji markowych graczy.
– Dzisiaj sieci handlowe budują portfele marek własnych, co oznacza pozycjonowanie poszczególnych brandów w różnych obszarach potrzeb konsumenckich oraz segmentach cenowych. Są wśród nich koncepty cross-kategorialne adresujące konkretne wartości – takie jak np. zdrowy styl życia, ekologia, lokalność, bezpieczeństwo. Pod marką własną pojawiają się również oferty niszowe, które mają na celu przyciągnąć konkretną grupę klientów (np. produkty bez laktozy czy glutenu). Coraz więcej wśród nich innowacji, nie rzadko wyprzedzających – koncepcyjnie i technologicznie – oferty marek producenckich – mówi ekspertka.
Więcej na portalspozywczy.pl


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 19:17 Francja: Macron: dwa posiłki za 1 euro dla studentów w czasie pandemii
- 18:25 Europarlament przyjął sprawozdanie dotyczące prawa pracowników do bycia offline
- 17:01 Sprzedaż Burberry w Europie spadła o 40 proc.
- 16:51 Louis XIII Cabinets zadebiutował w Warszawie
- 16:47 Galeria Młociny inauguruje robienie zakupów poprzez streamingi live
- 16:45 Kraków: Policjantka próbowała ukraść alkohol w Biedronce
- 15:20 Jack Link's promuje się wśród e-graczy
- 15:16 Odzież i tekstylia marek własnych ALDI tylko z bawełną ze zrównoważonych upraw
-
Empik opracował algorytm, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych...
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.