Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: Musi się skończyć era jednolitej Biedronki. Dyskont powinien różnicować ofertę

Biedronka coraz częściej kopiuje pomysły innych. Z innowatora dyskont stał się papugą i dlatego jego wyniki lecą na łeb na szyję. Eksperci prognozują, że sieć czeka nawet podział - informuje wp.pl.
Reklama

Maciej Kraus, szef zajmującej się ustalaniem strategii cenowych firmy fernPartners stwierdza w wp.pl, że polski rynek jest bardzo konkurencyjny. Zwraca uwagę, że kopiując czyjeś kroki trudno kogoś wyprzedzić czy nawet dogonić. Na dodatek traci się efekt nowości. Podkreśla, że to, co sprawdziło się w np. Lidlu, nie koniecznie musi zadziałać w innym sklepie, np. w Biedronce. Tymczasem, jak twierdzi wp.pl - największa polska sieć dyskontów skopiowała od Lidla akcje tematyczne poświęcone różnym regionom świata.
Najnowsze dane wskazują, że choć Biedronka stawia nowe sklepy, to w starych sprzedaje mniej niż wcześniej. Klienci więc od niej uciekają. I to mimo przecen. Analitycy giełdowi Banco Espirito Santo przewidują więc, że niedługo sklep będzie musiał zmienić ofertę i przede wszystkim ceny.
- Musi się skończyć era jednolitej Biedronki. Akurat tego pomysłu ludzie z Jeronimo Martins nie skopiowali, a chyba powinni. Carrefour ma u nas różne sklepy, a w każdym inną ofertę. To samo czeka dyskont. Na dłuższą metę nie da się sprzedawać tego samego, i to w tej samej cenie w centrum Warszawy i w małej miejscowości na Podlasiu. Moim zdaniem czeka nas podział Biedronki - stwierdza w serwisie wp.pl Maciej Kraus. Ekspert mówiąc "podział" ma na myśli różne formatowanie sklepów.

Biedronka komentując tekst wp.pl stwierdziła, że nie kopiuje Lidla, po prostu wszyscy na rynku mają dostęp do tych samych raportów i wyciągają podobne wnioski. - Wśród dotychczas organizowanych akcji znaleźć można m.in. akcje poświęcone kuchni śródziemnomorskiej, włoskiej czy iberyjskiej. Informujemy jednocześnie, że przywołana przez Pana tegoroczna oferta produktów nawiązujących do kuchni azjatyckiej nie była pierwszą w naszej sieci. Od kilku lat organizujemy akcje tematyczne, które bazują na doświadczeniu kulinarnym krajów Azji - na przykład, w zeszłym roku oferta dedykowana była dostępna w sierpniu, zaś w roku 2012 w październiku. Dotychczas były one komunikowane przede wszystkim bezpośrednio w sklepach, zaś w tym roku po raz pierwszy zdecydowaliśmy się poszerzyć nasze działania komunikacyjne o nowe kanały. Zwracamy także uwagę na fakt, że wszystkie akcje tematyczne dostępne w sieci Biedronka planowane są z wielomiesięcznym wyprzedzeniem, m.in. ze względów logistycznych i marketingowych. Przygotowanie takich ofert jest procesem złożonym, nie można zatem mówić o kopiowaniu oferty od konkurencyjnych sieci handlowych - napisała w oświadczeniu Biedronka.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.