PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

Ekspert: Nowe wymagania podniosą koszty prowadzenia biznesu w centrach handlowych

Autor: dlahandlu.pl 11 maja 2020 09:43

Ekspert: Nowe wymagania podniosą koszty prowadzenia biznesu w centrach handlowych Anna Hofman, Associate, dział powierzchni handlowych, Cushman & Wakefield, fot. mat. pras.

– Szybki powrót do poziomu obrotów w centrach handlowych sprzed koronawirusa jest niepewny i wątpliwy – zapewne znaczna część wolumenów sprzedaży generowana przez sklepy stacjonarne przeniesie się do kanałów on-line. Do osiągnięcia stabilizacji potrzebny będzie czas i efektywny dialog pomiędzy najemcami a właścicielami galerii – mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Anna Hofman, Associate, dział powierzchni handlowych, Cushman & Wakefield.

4 maja br. zostały otwarte centra handlowe i w ciągu najbliższych tygodni przekonamy się, w jakim stopniu koronawirus wpłynął na życie i dotychczasowe zachowania konsumenckie. Po etapie handlowej kwarantanny wkraczamy w nowy etap obserwacji i adaptacji.

– Stopniowe udostępnianie poszczególnych funkcji centrów handlowych pozwoli na większą kontrolę bezpieczeństwa oraz podniesienie komfortu zakupów dla klientów. W pierwszej kolejności zostały otwarte sklepy, w drugiej – będą udostępniane komponenty rozrywki (restauracje, kina, kluby fitness), które najbardziej ucierpiały w okresie zamknięcia. Najemcy z tego segmentu, jak i wynajmujący, będą musieli wspólnie wypracować przyszłe modele współpracy – mówi nasza rozmówczyni.

Jaj zdaniem firmy zarządzające centrami handlowymi będą wprowadzać dodatkowe wymagania oraz wytyczne dla wynajmujących oraz najemców. – Ich współpraca jest kluczowa przy doprecyzowaniu i wdrożeniu nowych strategii funkcjonowania centrów handlowych. Nowe wymagania takie jak maseczki, rękawiczki, używanie płynów do dezynfekcji, ograniczenie liczby klientów w danym sklepie, restauracje sprzedające tylko jedzenie na wynos; bez wątpienia podniosą koszty prowadzenia biznesu. Z drugiej strony, są w obecnej sytuacji niezbędne i umożliwią bezpieczne i komfortowe zakupy w nowej odsłonie – wyjaśnia Anna Hofman.

Statystyki w krajach, które otworzyły już centra handlowe, pokazują powolne i stopniowe wzrosty odwiedzalności oraz obrotów. – Ludzie stopniowo wracają do życia po kwarantannie i tylko kwestią czasu jest akceptacja nowej rzeczywistości oraz odzyskanie komfortu podczas przebywania w miejscach publicznych. Wiele firm modowych oraz konceptów gastronomicznych pracuje nad ulepszaniem technologii w swoich sklepach, które będą jeszcze lepiej łączyć zakupy online z zakupami w sklepach stacjonarnych – podsumowuje ekspertka firmy Cushman & Wakefield.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6499
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.