PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Ekspert o tajemnicy sukcesu Biedronki: Ryzyko opłaciło się

Autor: dlahandlu.pl 16 stycznia 2018 15:00

Ekspert o tajemnicy sukcesu Biedronki: Ryzyko opłaciło się Fot. Shutterstock.com

- Osiągnięcie sprzedaży LfL zbliżonej do prawie 7 proc. powyżej inflacji jest niezwykłe, szczególnie dla tak dużego detalisty jak Biedronka. Konsolidacja polskiego rynku przyspiesza, co odczuwa także dyskonter z owadem w logo. Z matematycznego punktu widzenia na każdym placu w Polsce o powierzchni 10 km x 10 km znajduje się jeden sklep Biedronki. Według danych LZ Retailytics, w 2017 roku nad Wisłą przybyło 2 tys. nowych sklepów spożywczych. Oznacza to, że prawie każda Biedronka ma teraz o jednego konkurenta więcej niż rok temu - komentuje sytuację sieci Sebastian Rennack, starszy analityk LZ Retailytics.

Jaka jest tajemnica sukcesu Biedronki? Zdaniem eksperta byłoby dużym uproszczeniem przypisanie go wyłącznie dobrej koniunkturze, wyższym płacom i socjalnym benefitom ("Rodzina 500+"). - Nie byłoby takich wyników, gdyby nie zaangażowane zespoły: kreatywny i kierownictwo sieci. Głównym motorem wzrostu są zmiany w podejściu do sprzedaży - uważa Sebastian Rennack.

Czytaj także: Biedronka wykorzystała swoją szansę! Rekordowa sprzedaż sieci w 2017 roku

I tłumaczy: - Jeszcze pięć lat temu można było opisać Biedronkę dość niefortunnym hasłem marketingowym: "Jesteśmy Polakami. Jesteśmy tani" (chodzi o postrzeganie Biedronki jako polskiej sieci - przyp.red.). Ale to już przeszłość. Biedronka zareagowała na zmieniające się trendy i odpowiedziała na nie ofertą oraz modyfikacją swojego wizerunku. Sieć postawiła na przede wszystkim na jakość asortymentu i jego prozdrowotne aspekty, a także na wygodę, co najsilniej uwidocznia się w nowych działach. Wprowadzona oferta artykułów niespożywczych, wcześniej definiowana głównie jako produkty edukacyjne i gry dla młodszych odbiorców, została wzmocniona przez tekstylia sportowe oraz kolekcje autorstwa projektanta mody Macieja Zienia, co byłą odpowiedzią na markę "Crivit" Lidla i współpracę niemieckiego dyskontera z marką Wittchen - wylicza analityk.

Jego zdaniem Biedronka podjęła też większe ryzyko niż jej konkurenci jeśli chodzi o testowanie innowacji, a z drugiej strony była bardziej odporna na ewentualne niepowodzenia. - "Fit Półka" nie wchodzi już w skład najnowszej koncepcji placówek, podobnie jak oferta słodyczy typu "wybierz i wymieszaj". Sieć zarzuciła również koncept niskich lodówek z tyłu sklepu. W sytuacji, kiedy zacierają się granice pomiędzy poszczególnymi formatami, najnowsze zmiany wraz z nastawieniem na innowacje dają Biedronce potencjalnie dużą przewagę nad sieciami takimi jak Dino, Lidl i Żabka - podsumowuje ekspert LZ Retailytics.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Dostawca 2018-01-19 12:42:36

    Uważam, że sukcesy detalistów są wspólną pracą z dostawcami, którzy zasilają nowymi produktami, promocjami i rozwiązaniami optymalizującymi koszty

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8021

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    11,97

  • Śr

    9,00

  • Min

    6,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.