Ekspert: Pełen rebranding Reala na Auchan może zająć nawet dwa lata

Na pytanie: Co z marką własną Reala? Andrzej Wojciechowicz odpowiada: To zapewne będzie przedmiotem głębokiej analizy działu zakupów w Auchan. Co do brandów marki własnej Real nie wiemy czy były one również przedmiotem transakcji, a więc nie wiemy czy nowy operator ma prawo z nich korzystać. Przypominam zakup Leader Price przez Tesco przed siedmiu laty. Zakupiona została spółka, lecz bez prawa do korzystania z tego brandu. Po krótkim okresie czasu produkty LP zniknęły z naszego rynku.
Ekspert zwraca również uwagę na kwestie dotyczące atutów marketów Real, jakie Auchan może zaczerpnąć do swoich obiektów. - Jak już wspomniałem wcześniej na pewno porównane zostaną warunki zakupu u dostawców, to zawsze przynosi pewne korzyści. Zapewne przeanalizowana zostanie również sprzedaż tych pozycji asortymentu, które nie są obecne w hipermarketach Auchan. Wnioski te mogą posłużyć do modernizacji oferty towarowej dla uzyskania lepszej marży mix. Również analiza procesów zarządczych i operacyjnych Reala może przynieść dodatkowe profity w systemie organizacyjnym i operacyjnym spółki. Jest dużo obszarów w operacji handlowej, których ciekawe rozwiązania i doświadczenia przejmowanego, mogą posłużyć do udoskonalania procesów przejmującej spółki.
Zapytaliśmy również czy konkurencja będzie musiała wzmocnić strategię komunikacji np.komunikacji cenowej, na którą Auchan kładzie tak duży nacisk. Andrzej Wojciechowicz odpowiedział: Wszyscy zakładają na obecny rok pogłębienie komunikacji niskich cen, a co za tym idzie kontynuacji walki cenowej. Jest to jeden z efektów zachodzących procesów konsolidacyjnych na całym rynku. Zwiększanie wolumenów zakupowych poprzez akwizycje na ogół skutkuje zwiększeniem marży brutto. Część z tego marginesu można przeznaczyć na poprawę pozycji cenowej na rynku detalicznym. Tak zapewne będzie i w tym przypadku. Konkurencja się zaostrzy.