Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Ekspert: Polacy niechętnie udostępniają dane. Nawet gdy dostaną bonus czy rabat

Jak wynika z badania firmy Deloitte klienci bardzo niechętnie podchodzą do dzielenia się swoimi informacjami bankowymi nawet jeżeli wiąże się to z dodatkowymi gratyfikacjami: rabatami, bonami czy upustami cenowymi.
Reklama

Badanie wykonane zostało w związku z wejściem w życie dyrektywy PSD2, dotyczącą rynku płatności.

43 proc. Polaków czułoby się niekomfortowo udostępniając informacje bankowe innemu bankowi niż obecny bank. W Czechach odsetek ten wynosi 57 proc., na Słowacji 53 proc., w Rumunii 48 proc., w Bułgarii 44 proc., na Węgrzech zaś 26 proc.

W Polsce 46 proc. badanych ma negatywny stosunek do udostępniania informacji na swój temat instytucjom lub firmom i stara się ograniczyć je do absolutnego minimum. 43 proc. badanych dzieli się tymi danymi niechętnie, nawet gdy firmy oferują korzyści w postaci nagród, bonusów, rabatów czy wartościowych treści. Ale jednocześnie 40 proc. byłoby skłonnych podzielić się takimi danymi. Z czego 18 proc. badanych byłoby skłonnych podzielić się takimi danymi z tradycyjnym detalistą, a 17 proc. ze sklepem internetowym, zaś 14 proc. z gigantami technologii takimi jak Google.

45 proc. osób twierdzi, że firmy zbierają dane osobowe swoich klientów po to, by następnie sprzedawać je innym podmiotom. 58 proc. spotkało się z nieodpowiednim w ich odczuciu wykorzystaniem własnych danych. Przy czym 34 proc. doświadczyło tego co najmniej kilkukrotnie. 

Zdaniem Grzegorza Cimochowskiego, lidera sektora usług finansowych w Deloiite im dalej na północ i zachód Europy tym niechęć do dzielenia się swoimi danymi osobowymi w tym finansowymi jest mniejsza, bo wyedukowani klienci zdają sobie sprawę, że te dane są wrażliwe i bardzo cenne.  

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum