PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Ekspert: Praca w handlu odzyskuje renomę

Autor: dlahandlu.pl 18 czerwca 2018 14:04

Ekspert: Praca w handlu odzyskuje renomę Fot. Shutterstock.com

Prognoza zatrudnienia pracodawców z sektora handlu dla III kwartału 2018 roku wynosi +12 proc. W stosunku do ubiegłego kwartału odnotowano wzrost o 4 punkty procentowe. - Na estymację wzrostu wpłynęło większe zapotrzebowanie na osoby doświadczone i zmotywowane do pracy w handlu, co ma związek z sezonowością w tej branży. Okres letni sprzyja zwiększaniu zatrudnienia pracowników w handlu detalicznego w kurortach wakacyjnych. Na popyt przychylnie oddziałują również: otwartość Polaków na częstsze zakupy, większa przestrzeń czasowa i okres urlopowy. Pierwotne obawy związane z zamknięciem sklepów w niedziele nie sprawdziły się, pokazując, że konsumenci nie zmieniają intensywności zakupów, a jedynie ich częstotliwość - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Agnieszka Adamiec, ekspert rynku pracy z agencji zatrudnienia Manpower.

Prognozowany na okres lipiec-wrzesień wzrost zatrudnienia w handlu pozytywnie nastawia pracowników, którzy w dobie rynku kandydata mogą wybierać oferty najlepiej dopasowane do swoich oczekiwań. - Pracodawcy coraz częściej dopasowują swoje propozycje i stanowiska do zmieniającego się rynku. Tendencja ta jest dobrze widoczna w dużych sieciach handlowych, które zwiększają wynagrodzenia zasadnicze, oferują pakiety benefitów również dla rodzin pracowników, zapewniają prywatną opiekę medyczną, a także pakiety sportowe i inne dodatki kafeteryjne - wskazuje ekspertka Manpower.

Przy strukturze stanowisk w sklepach wielkopowierzchniowych niektórzy pracodawcy odchodzą od 360 stopniowych zakresów zadań. - Pracownicy zajmują się jedynie obsługą klienta, obsługą kas lub rozkładaniem towaru. Dzięki takiemu podziałowi zadań każdy z kandydatów może zdecydować o kierunku rozwoju swojej kariery w handlu. To także sprzyja zatrudnianiu obcokrajowców, którzy nie znają jeszcze języka polskiego. Osoby te niechętnie podchodzą do pracy w obsłudze klienta z powodu konieczności komunikacji w języku polskim. Podział stanowisk handlowych ze względu na stopień kontaktu z klientem pozwala na wyodrębnienie tych obszarów, gdzie możliwe jest zaangażowanie pracowników obcojęzycznych. Zwiększa to ich komfort pracy w handlu, stopniowo przygotowując do współpracy z klientem. Obsługa klienta to obszar sektora handlu, który również wpływa na wzrost liczby obsadzanych stanowisk i zwiększenie zapotrzebowania na pracownika. Większa elastyczność sieci handlowych i firm o profilu handlowym pozwala szerszym grupom pracowniczym na podjęcie zatrudnienia w branży. Dodatkowo stanowiska sprzedażowe stają się coraz bardziej atrakcyjne dla kandydatów wchodzących na rynek pracy, dla millenialsów i osób nieposiadających doświadczenia. Dodatki pozapłacowe stają się dla nich bardziej istotne, niż samo wynagrodzenie zasadnicze. Możliwość spędzenia czasu wolnego w przyzakładowej siłowi, karty lunchowe, konsole do gier w pomieszczeniach socjalnych czy pakiety kafeteryjne pozwalają na realizowanie pasji i zachowanie harmonii między pracą a odpoczynkiem. Pracodawcy prześcigają się w oferowaniu coraz ciekawszych dodatków i benefitów, by przyciągać potencjalnych pracowników. Dzięki takiej otwartości i przyjmowaniu stylu zachodniego, branża staje się coraz bardziej popularna i odzyskuje swoją renomę - tłumaczy Agnieszka Adamiec.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7675
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.