Ekspert: Proces premiumizacji dyskontów ma swoje granice

Proces premiumizacji obserwujemy już od dłuższego czasu, dotyczy to także dyskontów, które wprowadzają i promują produkty znanych marek. Nic nie wskazuje na to, żeby sieci dyskontowe miały zamiar zmienić swoją strategię produktową w tym zakresie. Jednak ograniczeniem dla rozwoju oferty produktów i usług premium jest powierzchnia sklepów z tego segmentu – ocenia Maciej Bartmiński, prezes MarketSide.
Spółki Jeronimo Martins oraz Piotr i Paweł poinformowały, że od 28 września pięć sklepów poznańskiej sieci delikatesowej będzie funkcjonowało pod szyldem Biedronka. Siec dyskontowa chce zachować w tych placówkach osobne stoiska, tzw. lady z mięsem, wędlinami i produktami garmażeryjnymi.
Jak zauważa Maciej Bartmiński, sklepy dyskontowe już jakiś czas temu wprowadziły ofertę delikatesową.
Przeczytaj także:
- Na półkach można obecnie znaleźć wiele produktów wiodących marek. Problemem jest jednak szerokość tej oferty, ograniczona ze względu na powierzchnię sklepów. Przeciętny dyskont oferuje około 3 tysięcy SKU - wielokrotnie mniej niż supermarket – mówi ekspert w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl.
Podobny koncept już działał w sieci Biedronka, w formie stoisk "Mięsny". Co prawda projekt nie rozwinął się, ale też nie został zarzucony. – Funkcjonuje on w wybranych sklepach, prawdopodobnie nadal jest analizowany. Pamiętajmy, że Biedronka nie ma jednolitej powierzchni sklepów i przeciętnie jest znacznie mniejsza niż Lidl. Średnia powierzchnia handlowa Biedronki to tylko 658 m.kw. Już z tego powodu w większości placówek nie byłoby możliwe wprowadzenie stoisk mięsnych z obsługą zza lady – tłumaczy Maciej Bartmiński.
Przeczytaj także:
Jego zdaniem, poprzez wykorzystywanie w swoich sklepach nowoczesnych rozwiązań typu kasy samoobsługowe, Biedronka dostosowuje się do rynkowego trendu. - Kasy samoobsługowe wprowadziło już wiele sieci. Każdy pomysł zwiększający zadowolenie klienta i komfort zakupów (mniejsze kolejki) jest warty rozważenia na bardzo konkurencyjnym rynku – ocenia ekspert.
Zwraca on uwagę, że mimo dominującej komunikacji cenowej, zarówno Biedronka jak i Lidl są w Polsce postrzegane jako sieci oferujące wysoką jakość produktów.
- Jak pokazują nasze badania, ich klienci są bardziej zadowoleni niż klienci super- czy hipermarketów. Dopasowywanie asortymentu do potrzeb klienta, dbanie o jego jakość, silna koncentracja na produktach świeżych i wyłapywanie trendów, takich jak automatyzacja obsługi na pewno wzmocnią percepcję Biedronki – mówi.
- Proces premiumizacji obserwujemy już od dłuższego czasu. Lidl od lat oferuje produkty spożywcze z linii DeLuxe. Dodatkowo w asortymencie nie-spożywczym robi kampanie z markami z średniej i wyższej półki, jak choćby Wittchen, Crocs, Nike czy Vileda. Również Biedronka robiła wiele kampanii ze znanymi markami non-food. Nic nie wskazuje na to, żeby dyskonty miały zamiar zmienić swoją strategię produktową w tym zakresie - dodaje.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
Byly klient Almy 2018-09-26 11:24:13
"sklepy dyskontowe już jakiś czas temu wprowadziły ofertę delikatesową." - BAHAHAHA.
- Cz 22:34 Semeniuk: jeżeli branża fitness otworzy się od 1 lutego, to będzie wyłączona...
- Cz 19:17 Francja: Macron: dwa posiłki za 1 euro dla studentów w czasie pandemii
- Cz 18:25 Europarlament przyjął sprawozdanie dotyczące prawa pracowników do bycia offline
- Cz 17:01 Sprzedaż Burberry w Europie spadła o 40 proc.
- Cz 16:51 Louis XIII Cabinets zadebiutował w Warszawie
- Cz 16:47 Galeria Młociny inauguruje robienie zakupów poprzez streamingi live
- Cz 16:45 Kraków: Policjantka próbowała ukraść alkohol w Biedronce
- Cz 15:20 Jack Link's promuje się wśród e-graczy
-
Empik opracował algorytm, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych...
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.