Ekspert: Producenci żywności coraz częściej inwestują we własne sklepy internetowe
- Producenci żywności coraz częściej decydują się na otwarcie własnego sklepu internetowego. Na pewno w uzasadnionych przypadkach jest to racjonalna decyzja, ponieważ sklep internetowy może służyć budowaniu wizerunku firmy jako nowoczesnej oraz bliższej swoim klientom - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Mateusz Gordon, ekspert Gemius ds. e-handlu.
Mateusz Gordon, ekspert Gemius ds. e-handlu, twierdzi, że dzisiaj sklep to już nie tylko wizytówka firmy, ale także pole do interakcji z konsumentami: dokonania zakupu, zadania pytania, napisania opinii i wreszcie zapoznania się z pełnym asortymentem, na który nie zawsze jest miejsce na półce w sklepie tradycyjnym.
- Sprzedaż w tego typu serwisach rośnie nawet o kilkaset procent, niemniej jednak nadal jest to efekt niskiej bazy - dodaje ekspert.
Koszt założenia sklepu internetowego jest na tyle niski, że nawet w sytuacji, w której producent nie jest nastawiony na jego intensywny rozwój, warto to zrobić, chociażby ze względów wizerunkowych - twierdzi ekspert. - Są oczywiście branże, w których powodzenie takiego projektu ma znacznie większe szanse. Myślę tu o branżach, w których: występuje duża powtarzalność zamawianego produktu i duże przywiązanie do marki (np. kawa, karma dla psów, filtry do wody), portfolio produktów jest bardzo szerokie i listing na tradycyjnej półce może być utrudniony, produkt może być zamawiany w większych ilościach dla firm lub na imprezy okolicznościowe (np. alkohol, napoje), produkty są dostępne w sklepach specjalistycznych (np. ekologicznych), do których nie każdy ma łatwy dostęp (np. produkty bio) - mówi Mateusz Gordon.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
none 2013-12-24 20:34:30
godne polecenia
- 09:00 Poczta Polska planuje zainwestować w kolejne sortery paczkowe
- 08:58 Posłanka chce, aby na butelkach widniały napisy informujące o szkodliwości...
- Wt 19:09 Oszuści wyłudzają dane i pieniądze poprzez portal sprzedażowy
- Wt 18:44 Auchan chce pozyskać lojalnych klientów wśród dużych rodzin
- Wt 18:10 Pepco wchodzi w e-commerce. Inne dyskonty non-food podążą za nim?
- Wt 17:33 Mlekovita przejmie grupę producentów mleka
- Wt 17:00 Rzecznik MŚP: Odebranie wsparcia z tarcz tylko po prawomocnym rozstrzygnięciu
- Wt 16:31 PSL domaga się reakcji ministra rolnictwa ws. możliwości zaprzestania...
-
Sklepy budowlane, meblowe, elektroniczne, sportowe i branża beauty będą...
-
Eurocash rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Cel - maksymalizacja...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Nie zgadzamy się na wsparcie najemców z pominięciem wynajmujących
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 POHiD: zawieszenie zakazu handlu w niedziele zwiększy wpływy podatkowe
- 4 Tesco znów zwalnia
- 5 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
Koniec z tanimi zakupami w zagranicznych e-sklepach? Rząd uszczelnia VAT
-
W styczniu handel dołożył do budżetu państwa ponad 197 mln zł
-
Carrefour w 2021 roku dostał ponad 400 tys. zł w ramach pomocy rekompensującej covid-19
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.