Ekspert: Sieci handlowe postawią na współpracę z influencerami
- Materiały video od wielu lat wskazywane są jako te, które najbardziej angażują odbiorców, jednak sama komunikacja reklamowa nie wystarczy. Wchodzenie w kooperację z influencerami buduje wiarygodność marki i pozwala na zwiększenie jej zasięgów wśród oddanych fanów znanej osoby - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Ogrodnik – Brand Manager Agencji Freebee.
Dodaje, że tendencję tą od wielu lat wykorzystuje Lidl, zatrudniając do swoich kampanii budzących sympatię influencerów. - Inne marki sieci handlowych będą musiały dostosować się do tego trendu i razem z influencerami przygotowywać takie treści, które będą bawić, zaskakiwać i mieć pewną „wartość dodaną”, a nie jedynie zawierać komunikat reklamowy - mówi ekspertka.
- Innym trendem, który na stałe zagości w polskich social mediach w 2018 roku będzie inwestycja w Real Time Marketing, czyli responsywność na wydarzenia codzienności. Komentując bieżące wydarzenia (najlepiej w humorystyczny, ciekawy sposób) marki sieci handlowych będą pokazywać, że śledzą obecne wydarzenia i są obecne w social mediach cały czas - informuje Patrycja Ogrodnik.
- Marki sieci handlowych będą też postawione przed wyzwaniem wykorzystywania chatbotów i sztucznej inteligencji w komunikacji z użytkownikami. Ma ono szansę przyspieszyć komunikację i udzielanie odpowiedzi fanom marki, niesie również za sobą zagrożenie związane z rozprzestrzenianiem się nieprawdziwych informacji. Chatbot może bowiem nie potrafić odpowiedzieć na zadane pytanie lub odpowiedzieć w sposób, który nie będzie odpowiedni. Należy monitorować zachowanie chatbotów i „uczyć je” na bieżąco, tak by jak najlepiej były w stanie wspierać nas w komunikacji z użytkownikami - wyjaśnia ekspertka.
Więcej na portalspozywczy.pl