PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Ekspert: Sieci próbują poprawić wizerunek marek własnych

Autor: portalspozywczy.pl 14 września 2010 22:07

Ekspert: Sieci próbują poprawić wizerunek marek własnych

- Naturalnymi argumentami za wertykalizacją działalności przez sieci handlowe są kwestie kontroli jakości, ale w ogromnej mierze także zatrzymanie w grupie dużej części marży. Dla sieci, które podlegają gwałtownemu rozwojowi, niemniej istotną kwestią jest zapewnienie, że baza produkcyjna private label, nadąża za dynamiką rozwoju sieci handlowej - mówi Krzysztof Badowski, partner w firmie doradczej Roland Berger.


 - Mówiąc o zatrzymanych marżach, zauważmy, że wkładem do działalności produkcyjnej sieci jest produkt całkowicie nieprzetworzony, a wiec tańszy, zaś na wyjściu otrzymujemy produkt przetworzony, generujący wyższą marżę. Kwestia jakości jest nie mniej ważna, jako ze marki prywatne, przez wiele lat kojarzone z niską ceną i niską jakością próbują zmienić ten wizerunek, zwłaszcza, ze dla wielu sieci, nie tylko dyskontowych, niektóre linie produktowe marek własnych są elementem przewagi konkurencyjnej - tłumaczy ekspert firmy doradczej Roland Berger.

Grupa EDEKA (Billa, Selgros) w swojej strukturze ma przetwórstwo mięsne, owocowo-warzywne, produkcję win oraz zakłady piekarskie. Zaś francuska Grupa Muszkieterów (sieć Intermarche) ma nawet własne przetwórstwo owoców morza.

Przeczytaj także:

Według eksperta należy również pamiętać, ze private label to jest "volume game". - Potężni gracze są w stanie zagospodarowywać praktycznie w całości zdolności wytwórcze swoich zakładów produkcyjnych, co prowadzi do dużej efektywności produkcyjnej, a tym samym do możliwości zaoferowania konkurencyjnej ceny na półce.- tłumaczy Krzysztof Badowski.

Zdaniem eksperta istotne jest pytanie, co jest priorytetem inwestycyjnym dla sieci handlowej? - Pamiętajmy, ze sieci uruchamiają działalność produkcyjną w sytuacji, gdy walka o lokalizacje" zamienia się w walkę pomiędzy lokalizacjami i formatami". Czy w Polsce już jesteśmy na tym etapie? Wydaje się, że tak, ale nie oznacza to, że struktura handlu jest już ustabilizowana. Patrząc na rozdrobnienie handlu widać jasno, zże po stronie budowy sieci wszyscy gracze mają przed sobą jeszcze lata pracy. I widać tez, ze największe sukcesy w wymiarze rentowności odnoszą marki, które konsekwentnie koncentrują się na budowie sieci w swoim wypracowanym formacie, np. Biedronka, Żabka czy Netto - podsumowuje partner w firmie doradczej Roland Berger.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7675
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.