Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: Sieci Real zabrakło w ostatnim czasie impetu do rozwoju

Zdaniem Agnieszki Górnickiej, prezesa firmy Inquiry, jeśli rozmowy dotyczące przejęcia sieci hipermarketów Real są "w toku", to ich rezultat jest wysoce niewiadomy. - Wal-Mart jest "jedną z firm" zainteresowanych transakcją. Nie wiadomo, kim są pozostali potencjalni oferenci, ilu ich jest, ani na ile poważne są ich zamiary. Publikacja sensacyjnej wiadomości przed zakończeniem rozmów daje do myślenia - mówi Agnieszka Górnicka.
Reklama

- Przypomnijmy, że w przeszłości podobne pogłoski poprzedziły sprzedaż sieci Géant. Wszystko się zgadzało, przedstawiciele Wal-Marta faktycznie odwiedzili centralę Géant w Warszawie, a sieć został sprzedana; nabywcą był jednak Real. Niewykluczone, że i tym razem sytuacja może się powtórzyć - dodaje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes agencji badawczej Inquiry.

Zdaniem Agnieszki Górnickiej z ostatnich informacji wynikają jednak dwa ważne wnioski; po pierwsze Wal-Mart ponownie interesuje się Polską, a po drugie, że sieć Real jest na sprzedaż. - Odkąd Wal-Mart porzucił plany ekspansji na rynku rosyjskim, polski rynek - na parę lat porzucony - staje się ponownie naturalnym wyborem w naszej części świata. Stosunkowo duży i rosnący rynek wewnętrzny, członkostwo w UE, rozwijający się sektor handlu detalicznego - to wszystko ważne przesłanki. Jeśli zaś chodzi o sieć Real, w ostatnim czasie firmie jakby zabrakło impetu do rozwoju. Niemniej gdy właściciel myśli o sprzedaży, to brak inwestycji w nowe lokalizacje, przejęcia, programy konsumenckie czy poszerzanie oferty - zastanawiający w przypadku firmy o takim potencjale - przestaje dziwić - tłumaczy ekspert.

Warto się zastanowić, czy wejście Wal-Marta do Polski poprzez przejęcie Reala istotnie zmieni krajobraz polskiego handlu? - Jeśli sieć przygotuje dobrą strategię rozwoju, uwzględniającą specyfikę polskiego rynku, na pewno tak, ale zmiana nie będzie tak dramatyczna, jak oczekiwano jeszcze kilka lat temu. W szczególności, trudno oczekiwać podjęcia przez nowego gracza na rynku wojny cenowej, co było główną przyczyną obaw kilka lat temu. Od pewnego czasu widać jednak wyraźnie, że segment hipermarketów potrzebuje świeżych inicjatyw, by wyjść ze stagnacji: tutaj Wal-Mart może wnieść bardzo wiele - uważa Agnieszka Górnicka.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.