Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Ekspert: Sklepy stacjonarne to poligon doświadczalny dla innowacji

Accenture opracowało raport ‘Shaping the Future of Retail for Consumer Industries’, który stwierdza, że w najbliższej dekadzie linia między online, a offline będzie się coraz bardziej rozmazywać, a do 2026 roku fizyczne sklepy wciąż będą generować największe zyski w przypadku większości wielokanałowych sprzedawców - mówi Maciej Wernicki ze Spook AB.
Reklama

Omnichannel jest już powszechnym zjawiskiem, a w najbliższym czasie będzie ono dojrzewać. Według raportu Zendesk, 87 proc. kupujących uważa, że marki powinny włożyć więcej wysiłków w zapewnieniu bezproblemowego funkcjonowania w środowisku wielokanałowym. Jednocześnie raport Epsilon wskazuje, że 28 proc. Amerykanów przyznało się do skorzystania z nowej marki, ponieważ zobaczyło informację o niej w mediach społecznościowych.

Szansą dla sklepów stacjonarnych jest wykorzystywanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (także w formie digital signage) w miejscu fizycznej sprzedaży. Polsko-szwedzka firma Spook zaprezentowała platformę 3ngage, umożliwiającą tworzenie i przeglądanie trójwymiarowych obrazów bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania. Rozwiązanie zostało już zaimplementowane przez producenta oświetlenia MARKSLÖJD .Spook pokazał, jak można wykorzystać to rozwiązanie także w sklepach stacjonarnych: dotykowy ekran pozwalał dokładnie przyjrzeć się produktom, a następnie, po przesłaniu na smartfona, kontynuować proces zakupowy na urządzeniu mobilnym.

Wielu retailerów działających online dostrzega olbrzymi potencjał w sklepach stacjonarnych, jako alternatywę wobec standardowej reklamy, a tym samym możliwość dodatkowego zaistnienia w świadomości konsumentów. W pierwszym kwartale tego roku skandynawski gracz ecommerce NetOnNet przejął znajdującą się w tarapatach finansowych sieć sklepów Siba. Oprócz potencjału reklamowego, sklepy stacjonarne mogą być także świetnym polem doświadczalnym dla wprowadzania różnego rodzaju innowacji w zakresie handlu. Dlatego Amazon już rok temu uruchomił swój pierwszy sklep stacjonarny - podsumowuje Maciej Wernicki, Spook AB.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum