Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: Spadki sprzedaży w hipermarketach bardziej widoczne w koszyku chemicznym niż w spożywczym

Hipermarkety muszą na nowo zdefiniować swoją ofertę i miejsce na rynku. Obserwujemy nadal spadek udziałów hipermarketów, chociaż spadki w ostatnim czasie wyhamowały. Trwa konsolidacja formatu, placówek przybywa bardzo niewiele - jest to kilka otwarć rocznie. Oczywiście nie można porównywać otwarcia hipermarketu, z otwarciem dyskontu. Skala inwestycji jest zupełnie inna, a proces o wiele trudniejszy i bardziej skomplikowany - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Krysiak, Senior Consultant Retailer Services Nielsen.
Reklama
Z informacji rynkowych wynika jednak, że poszczególni gracze planują otwarcia kolejnych hipermarketów. Widzimy, że hipermarkety starają się zdefiniować na nowo swoją rolę na rynku. Starają się przyciągnąć klienta, dostosować asortyment i usługi, inwestować w promocję i wizerunek, tak aby zachęcić klienta do częstszych wizyt w sklepach i do powrotu do tego formatu.

Jeżeli cały rynek rośnie nieznacznie, a inne formaty bardzo dynamicznie inwestując w nowe otwarcia placówek odbierają rynek wolniej rozwijającym się konceptom, np. hipermarketom. To nie jest dobudowywanie nowej sprzedaży jak to miało miejsce jeszcze kilka lat temu, ale odbieranie klientów już działającym placówkom.

To zresztą widać w badaniach. Rośnie przepływ klientów między kanałami, konsumenci deklarują, że miesięcznie odwiedzają nie 1, czy 2, ale ok. 4 marki sklepów w poszukiwaniu najlepszej oferty. W dodatku dyskonty, czy supermarkety otwierają się po sąsiedzku, blisko klienta, a do największych sklepów często trzeba po prostu dojechać. Konsument coraz bardziej ceni sobie czas i wygodę zakupów.

Spadki sprzedaży w hipermarketach bardziej widoczne są w koszyku chemicznym niż w koszyku spożywczym. Może to wynikać z tego, że napotykają na rosnącą konkurencję specjalistycznych sklepów kosmetyczno-chemicznych, które bardzo często są usytuowane w podobnych lokalizacjach, czyli w centrach handlowych, a dodatkowo bardzo dynamicznie rozwijają swoje sieci. Warto podkreślić, że udział sklepów specjalistycznych w koszyku chemicznym systematycznie rośnie.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.