Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: Społem nie wykorzystało w pełni swojej szansy

Grupa Społem, z rocznymi przychodami 7 mld zł, należy do największych polskich sieci handlowych. - Gdy obserwujemy konkurencję, jej siłę kapitału, środki i warunki w jakich funkcjonuje, to nasze wyniki finansowe należy uznać za sukces. Ale jeśli patrzymy w przyszłość, to stabilizacja bez rozwoju nie wróży dobrze - ocenia na łamach Onetu Jerzy Rybicki, prezes Zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców Społem.
Reklama
Opinia dotycząca perspektyw zbieżna jest z oceną dr. Macieja Krausa, dyrektora biura firmy doradczej FernPartners  i wykładowcy na wydziale zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Uważa on, że Społem nie wykorzystała swojej szansy na początku lat 90., zanim weszły do Polski zagraniczne sieci handlowe. Wtedy była możliwość, by się zreformować, unowocześnić sprzedaż, zmodernizować obiekty. O tyle wówczas byłoby to łatwiejsze zadanie, że sieć od wielu lat istniała w świadomości Polaków. Mocnym punktem tej sieci sklepów według Macieja Krausa jest zaufanie do marki Społem. Jednak to nie jest aż tak mocny atut w dobie silnie rozwiniętej rywalizacji na rynku.

Po stronie pozytywów Kraus wymienia stała kadrę, czyli dobry kontakt ze stałymi klientami, lokalizacje sklepów, polski kapitał i korzenie.

Na pewno Społem myśli o rozwoju sieci sklepów Lux, których jest ok. 150, i Gama (120). Te ostatnie powstają po modernizacji dotychczas funkcjonujących sklepów - podaje Onet.

Przeczytaj także:

Zdaniem dr. Macieja Krausa, Społem powinno mimo wszystko dążyć do ujednolicenia sklepów. Wpłynie to na zwiększenia rozpoznawalności.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.