PARTNER PORTALU

Ekspert: Subskrypcje rosną, bo klienci chcą natychmiastowego dostępu do usług

Autor: dlahandlu.pl 15 marca 2021 13:05

Ekspert: Subskrypcje rosną, bo klienci chcą natychmiastowego dostępu do usług fot. Jakub Sitarz, Venture INC

Z roczną dynamiką wzrostu - wynoszącą średnio 17,3 proc. w latach 2014- 2019, globalna gospodarka handlu subskrypcjami nie wykazuje oznak spowolnienia. Na rynku pojawiają się nowi gracze, którzy wprowadzają ten rodzaj płatności w coraz bardziej kreatywne i nieoczywiste branże.

Według Jakuba Sitarza, prezesa funduszu vc - Venture INC, znajdujemy się w samym środku globalnej zmiany gospodarczej, w której dostęp do usług jest wybierany częściej niż produkt na własność, stąd wzrost zainteresowania biznesami działającymi w obszarze subskrypcji. W rezultacie firmy na całym świecie zmieniają swoje modele biznesowe.

Badania wykazały, że firmy działające w modelu subskrypcji osiągają 5-krotnie szybszy wzrost przychodów niż S&P 500 (18,2 proc. w porównaniu z 3,6 proc.), podaje ITportal.com.

Jakub Sitarz dodaje, że przejście w kierunku usług abonamentowych pomaga firmom rozwinąć się w dłuższej perspektywie czasu, choć zmiana ta, nie jest pozbawiona krótkoterminowych spowolnień. W momencie gdy firma zaczyna przekształcać strukturę przychodów z modelu tradycyjnego (on-premise) na subskrypcje, przychody ze sprzedaży chwilowo spadają. Wynika to z faktu, iż przychody ze stosunkowo dużych, jednorazowych transakcji, płatnych z góry, są zastępowane subskrypcjami - cyklicznymi płatnościami o mniejszej wartości. Przy jednoczesnym inwestowaniu w nowe technologie i rozwój biznesu koszty często przewyższają przychody. Przydarzyło się to wielu znaczącym markom, takim jak Adobe, Nutanix i Microsoft.

Zmianie uległ sposób świadczenia usług - konsumenci szukają natychmiastowego dostępu do produktu, od razu po zakupie. Wysoki poziom obsługi klienta, możliwość personalizacji i samoobsługi są możliwe dzięki technologiom. Serwisy takie jak Spotify czy Netflix, dzięki takiemu modelowi biznesowemu, nadały nowy wymiar zwykłym usługom. Choć w Polsce ten model dopiera zaczyna nabierać tempa, to według Pawła Działaka, CEO operatora płatności Tpay, jest to kwestia czasu, kiedy na dobre u nas zagości. Według eksperta jest to przyszłościowy kierunek rozwój branży. Aktualnie, według badania Tpay i SW Research, mniej niż połowa internautów deklaruje korzystanie z płatności powtarzalnych (48 proc.). Ten rodzaj płatności jest najczęściej wykorzystywany do opłacania subskrypcji serwisów VOD, np. Netflix czy HBO (57 proc.), abonamentu za media (55 proc.), subskrypcji kanałów streamingowych muzyki, np. Spotify (33 proc.) i gier, np. PS/XBOX (15 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8214

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    14,99

  • Śr

    8,30

  • Min

    3,90

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.