Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert: Tesco to tzw. stressed asset. Netto skoczyło na głęboką wodę

Tesco to tzw. stressed asset, w Polsce nie było „gwiazdą" - ma wiele swoich wewnętrznych wyzwań, które nowy właściciel czyli Salling Group będzie musiał zdiagnozować - mówi nam Maciej Kraus, ekspert branży retail.
Reklama

Dziś okazało się, że oficjalnie Tesco sprzedaje wszystkie swoje aktywności w Polsce. Nabywcą jest firma Salling Group (właściciel Netto). Cena to 900 mln zł.
- Z pewnością jest to dobra transakcja dla Tesco. Zabezpiecza przyszłości i pozwala skupić się na kluczowych rynkach CEE, na których pozycja Tesco jest mocniejsza. Tesco to kolejna sieć, która nie wytrzymała konkurencji polskiego rynku. Czy to dobra transakcja dla Salling Group? Wszystko jest kwestią ceny. Na pewno jest to skok na głęboką wodę. Cała grupa Salling w ubiegłym roku wygenerowała przychody na poziomie 7 mld GBP, Tesco w Polsce to ok. 1,5 mld GBP. Jestem ciekaw jak grupa Salling poradzi sobie z tak dużą akwizycją operacyjnie. Pamiętajmy, że Tesco to tzw. stressed asset, w Polsce nie było „gwiazdą" - ma wiele swoich wewnętrznych wyzwań, które nowy właściciel będzie musiał zdiagnozować. Dodatkowym wyzwaniem jest szczególna sytuacja rynkowa związana z wirusem - komentuje Maciej Kraus, partner w funduszu inwestycyjnym Movens Capital i ekspert branży retail.

Przypomnijmy, że transakcja musi zostać zweryfikowana i zatwierdzona przez urzędy regulacyjne. Jej sfinalizowanie spodziewane jest w czwartym kwartale 2020 roku.

Netto Polska prowadzi obecnie 386 sklepów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (4)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.