PARTNER PORTALU

Ekspert: W 2018 roku sukces odniosą sprzedawcy nastawieni na klienta

Autor: dlahandlu.pl 29 maja 2018 12:04

Model handlu detalicznego zmienia się, by lepiej dostosować usługi do potrzeb klientów - mówi Jacek Żurowski, dyrektor regionalny na Europę Centralną, Zebra Technologies.

- Firmy wszystkich rozmiarów, działające w różnych sektorach, podejmują wyzwanie rzucone im przez zmieniające się wymagania konsumentów i środowisko branżowe. Niezależnie od wybranej metody — czyli zastąpienia całej technologii nowymi rozwiązaniami albo wprowadzenia drobnych zmian w działalności i strategii firmy — istnieje kilka uniwersalnych zasad, które dotyczą wszystkich sprzedawców. Dzięki inwestycji w dwa kluczowe filary nowoczesnego handlu detalicznego sklepy mogą zapewnić sobie dochodową, „internetową” przyszłość - uważa Jacek Żurowski.

Jednym z tych filarów są dokładne dane o zapasach. - Zarządzanie zapasami to centralny element działalności każdego sprzedawcy, niezależnie od tego, czy prowadzi sklep internetowy czy tradycyjny. Odpowiednie zarządzanie stanem magazynowym ogranicza problemy w całym łańcuchu dostaw i ma wymierny wpływ na wyniki finansowe. Sprzedawcy, którzy chcą być konkurencyjni, muszą oferować klientom doskonałe doświadczenie związane z zakupami, niezawodną obsługę i informacje o dostępności i cenach oferowanych produktów dostępne w czasie rzeczywistym - wskazuje ekspert.

Według sprzedawców, którzy wzięli udział w ankiecie „Zebra 2018 Retail Vision Study”, najczęstszą przyczyną niezadowolenia klientów są braki magazynowe oraz niższe ceny tego samego produktu w innym sklepie

Platformy RFID umożliwiają podanie stanu zapasów z dokładnością do 95 proc., a dzięki tagowaniu RFID można zmniejszyć braki magazynowe o 80 proc. 

Badanie firmy Zebra wykazało, że sprzedawcy inwestują też w technologie IoT (Internet of Things) — od beaconów, które wysyłają klientom spersonalizowane kupony po monitorujące zapasy tagi RIFD — by uprościć, ożywić i spersonalizować zakupy, generować przychody i zmniejszać koszty. W ciągu najbliższych trzech lat firmy planują oni zainwestować w mobilne drukarki kodów kreskowych lub drukarki termiczne, ręczne skanery kodów kreskowych i komputery mobilne.

- Od momentu pierwszej interakcji ze sprzedawcą ścieżka klienta musi być jasno określona. Fizyczne i cyfrowe punkty kontaktu powinny działać bez zarzutu, ale też bez rezygnowania z najważniejszych funkcji każdego z nich. Sprzedawcy stale rozwijają działalność pod kątem spójnej strategii handlowej, nie mogą jednak zapominać o zapewnianiu nieznającym słowa „kompromis” dzisiejszym klientom angażującego i nowoczesnego doświadczenia związanego z zakupami - podsumowuje Jacek Żurowski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9004
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,99

  • Śr

    7,25

  • Min

    6,49

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.