Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Ekspert: W handlu widać dużą tendencję do "podszywania" się pod żywność ekologiczną

- Zarówno w handlu, jak i przetwórstwie widać dużą tendencję do "podszywania" się pod żywność ekologiczną. Sugeruje się konsumentowi, że żywność tradycyjna, wiejska, zagrodowa itp. jest taka sama lub zbliżona jakościowo, natomiast jest tańsza. Jest to wprowadzanie w błąd, ażeby tylko zwiększyć sprzedaż - mówi w wywiadzie dla sadyogrody.pl, Piotr Woźnicki, prezes Stowarzyszenia Producentów Żywności Metodami Ekologicznymi "Ekoland".
Reklama

Jak tłumaczy, często żywność w sklepach jest oznaczana jako "zdrowa żywność". Jest to zakazane przez prawo UE, gdyż sugeruje, że inna żywność jest niezdrowa. Mamy żywność tylko ekologiczną i konwencjonalną.

- Sytuacja branży ekologicznej w tej chwili jest dobra, ponieważ startujemy z bardzo niskiego poziomu jeżeli chodzi o produkcję i konsumpcję. Szacuje się, iż konsumpcja wzrasta rocznie o 25%. Jest to dużo, a zarazem bardzo mało w skali całej konsumpcji, zwłaszcza gdy porównamy to z krajami zachodniej Europy. Branża jest bardzo perspektywiczna, czego przykładem są działania marketów i przetwórców konwencjonalnych wprowadzających ofertę eko-produktów. Sporo produktów jest też wprowadzanych na rynek pod szyldem "eko" mimo , że z ekologią nie mają nic wspólnego. To pokazuje, że jest to atrakcyjny trend w konsumpcji. Polscy producenci rolni sprzedają żywność ekologiczną przede wszystkim w kraju, ale też coraz częściej i poza granicami, gdyż jest to żywność najlepszej jakości - mówi Piotr Woźnicki.

Jego zdaniem, ważna jest też edukacja ekologiczna - żeby konsument wiedział, co to jest żywność ekologiczna, czym się różni od konwencjonalnej, czy warto ją kupić, mimo iż jest droższa, i dlaczego jest droższa. 

Więcej na www.sadyogrody.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.