Ekspert: Wojna między Lidlem a Biedronką toczy się o świadomość marki

Wojna pomiędzy Lidlem i Biedronką nie toczy się w obszarze cen. To batalia o świadomość marki, oparta na zupełnie różnych założeniach strategicznych. I, co ważniejsze, działania te przynoszą efekty dla jednych i dla drugich - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Piotr Zajlich, creative & strategic director, San Markos.
- Inni jednak, i jest to grupa coraz liczniejsza, nie chcą być kojarzeni z produktami z najniższej półki. To tych konsumentów pozyskuje dziś Lidl. Daje im powód do racjonalizacji emocjonalnej wizyty w dyskoncie. Lidl fakt posiadania niskich cen przyjął jako rzecz oczywistą - wynikającą z kategorii, do której przynależy. Pokazał jednak ludziom, że niska cena nie wyklucza dobrej jakości, co poparł kampanią reklamową z kulinarnymi autorytetami - Pascalem i Okrasą - i budżetem reklamowym na poziomie ponad 200 mln zł. Zaangażowanie znanych polskich vlogerów do kampanii w Internecie wskazuje, że sieci także zależy na pozyskaniu ludzi młodszych - dodaje przedstawiciel San Markos.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
dystrykt 2013-11-24 21:48:44
Ciekawy jest fakt iż idąc do biedronki nikt nie zastanawia się nad jakością gdyż reklamy wmawiają nam że jest świeżo i cudownie!podam mały przykład jeśli ktoś ma chęć sam sprawdzi!otóż w biedronce sprzedaje się pastę do zębów jednej marki jedna jest droższa a druga tańsza, pierwszą produkują Polacy w Świdnicy a druga Chińczycy!ciekawe?i fascynujące zarazem!
-
Marta 2013-11-21 14:53:12
Bzdura .Nie mająniższych cen . Nie wmawiajcie klientom!.Trzy razy odwiedzilam Biedronke niedawno otwartą blisko mnie i nie dokonałam żadnego zakupu. Sprawdziłam dokladnie, bo wmawia się ,że nie przyjmuje się płatnosci kartą w zamian za niższe ceny. Nic podobnego. Drogo.Nadalkupuję w ubojniach , hurtowniach i u chłopa, gdzie mogę negocjować ceny.
-
Adam 2013-11-18 23:33:00
A ja się nie zgodzę z Tobą Jurku. Koszyk zakupów Biedronki jest w środku stawki uwzględniając prócz dyskontów super i hipermarkety, które w odwrotny sposób niż biedronka zamieniają produkty markowe na marki własne. Cena i asortyment nie mają więc takiego znaczenia, jak to, co wydaje się konsumentom, a na to pracuje wizerunek.
- 16:17 Auchan chce pozyskać lojalnych klientów wśród dużych rodzin
- 15:56 Żabka rusza z rotującymi promocjami happy hours
- 15:50 Park handlowy w Tarnobrzegu z pozwoleniem na budowę
- 15:44 Rząd za przedłużeniem programów wsparcia dla wytwórców OZE
- 15:24 Dealavo: Na rynku gadżetów komunijnych brak ruchów cenowych. Winna niepewność
- 15:07 Śląsk: Od 30 kwietnia konkurs na dotacje dla firm gastronomicznych
- 14:54 Jak zorganizować punkt szczepień typu drive-thru? Są wytyczne
- 14:50 Klienci Kauflandu naciskali na wprowadzenie do sprzedaży kawy Golden Bow...
-
Sklepy budowlane, meblowe, elektroniczne, sportowe i branża beauty będą...
-
Eurocash rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Cel - maksymalizacja...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Nie zgadzamy się na wsparcie najemców z pominięciem wynajmujących
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 POHiD: zawieszenie zakazu handlu w niedziele zwiększy wpływy podatkowe
- 4 Tesco znów zwalnia
- 5 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
Koniec z tanimi zakupami w zagranicznych e-sklepach? Rząd uszczelnia VAT
-
W styczniu handel dołożył do budżetu państwa ponad 197 mln zł
-
Carrefour w 2021 roku dostał ponad 400 tys. zł w ramach pomocy rekompensującej covid-19
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.