PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Ekspertka: Kraina Wędlin i Pikok funkcjonują w umysłach konsumentów jako silne brandy

www.portalspozywczy.pl 30 czerwca 2020 11:53

- Dane pokazują, że Kraina Wędlin czy Pikok to marki, które funkcjonują w umysłach konsumentów jako silne brandy na równi z markami producentów. Jest to efektem ogromnej pracy wykonanej przez obie sieci - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Dorota Kałowska, Partner & Strategy consultant w Cobalt Spark.

Dorota Kałowska zwraca uwagę, że postrzeganie i rola marki w kategorii wędlin są zupełnie inne niż np. w przypadku ryb.

- W przypadku wędlin, podobnie jak w wielu innych kategoriach, zachodzi ścisła korelacja pomiędzy pozycjonowaniem cenowym a rolą marki i jej znaczeniem dla konsumentów. W produktach 'basic' marka ma niewielkie znaczenie, kryterium ceny jest najważniejsze. Jednak to kategorie value for money, premium oraz kategorie trendowe rozwijają się obecnie najbardziej dynamicznie, a w nich brand stanowi ważny determinant decyzji konsumenckich. I tu marka własna, o ile jest strategicznie i konsekwentnie rozwijana, może być dla konsumenta takim samym brandem jak marka producencka - mówi.

Ekspertka wskazuje, że wiele zależy od dojrzałości samej sieci i tego, na jakim etapie rozwoju są jej marki własne.

- Część marek własnych w kategorii wędlin, w tym m.in. w Netto nie oferuje szczególnych wartości dodanych. W tym przypadku marka własna to określona nazwa i ujednolicona grafika, która pokrywa pewien asortyment i tyle. Z drugiej strony mamy Biedronkę i Lidla, które konsekwentnie od lat budują marki własne w kategorii wędlin. Pod względem dopracowania asortymentu, jakości produktów i komunikacji tej jakości na opakowaniach jest to zupełnie inny poziom. Dane pokazują, że Kraina Wędlin czy Pikok to marki, które funkcjonują w umysłach konsumentów jako silne brandy na równi z markami producentów. Jest to efektem ogromnej pracy wykonanej przez obie sieci - mówi.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6721
Ilość aktualnych ofert: 424632

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,49

  • Śr

    1,32

  • Min

    1,09

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.